MOSKVA - V dôsledku hrôzostrašného vojenského konfliktu na Ukrajine sa z Ruska stiahlo kopec firiem a obchodníkov. Výnimkou nebol ani známy reťazec fastfoodových prevádzok McDonald's. S jeho odchodom sa Rusi príliš neopúšťali a do sedla skočili s novým náhradníkom menom Vkusno & tochka (Chutne a bodka). Minulý týždeň už bolo dokonca aj predstavené nové logo tohto náhradníka. Niečo s ním však nebolo úplne v poriadku.
archívne video
Len tento týždeň sa Rusi dostali do nových prevádzok reťazca Chutne & bodka. V nedeľu sa v Moskve otvorili prvé brány týchto fastfoodových zariadení. Využívajú priestory, ktoré predtým patrili americkému McDonald's. Prevádzky Chutne & bodka sa napriek odchodu amerického giganta otvárali s veľkou pompou a veľkého záujmu čakajúcich Rusov.
Nový hráč - nové logo
Napriek tomu, že hneď po prvých správach o náhrade amerického McDonaldu ruskou verziou sa po internete objavovali mémy, ktoré satiricky predpokladali to, ako bude nové logo vyzerať, je teraz všetko inak. Žiadné oblé písmeno M v žltej farbe sa nekoná a nové logo v sebe vraj symbolicky obsahuje dve hranolky a jeden hamburger. Rusi boli zjavne v danom momente hrdí na novú náhradu, ktorá si nemusí vôbec robiť ťažkú hlavu z konkurencie alebo neoriginálneho nápadu. Opak je však pravdou.
Je to vôbec originálny nápad?
Na Twitteri už niektorí používatelia našli spoločnosť, z dizajnu ktorej teoreticky mohol tento nový, ruský fastfood čerpať. Podobnosť je až zúfalo veľká.
Prieskum týchto užívateľov ukázal, že logo sa až nápadne ponáša na logo portugalskej spoločnosti Matosmix. Vtipnou vložkou celej záležitosti je fakt, že táto portugalská spoločnosť sa zaoberá predajom kŕmnych zmesí pre zvieratá. Tieto tri útvary má vo svojom logu v tom istom poradí, aj keď v inej farebnej variácii.
Medzi oboma spoločnosťami a ich logami je vidieť len mierne rozdiely vo vektoroch a obryse tvarov.