Na hranici sa vytvorila 30-kilometrová kolóna. (Zdroj: TASR)
BIALA PODLASKA - Na poľsko-bieloruskej hranici naďalej pretrvávajú dopravné zápchy, vodiči nákladných vozidiel uviazli pri hraničnom priechode Terespol na niekoľko dní a ich trpezlivosť pomaly preteká.
Niektorí nahnevaní kamionisti zablokovali miestnu diaľnicu a bránili iným vozidlám v jazde.
Kazašský vodič kamiónu Sergej čaká pri poľsko-bieloruskej hranici už šiesty deň, v 30-kilometrovej zápche uviazol neďaleko mesta Biala Podlaska. "Za štyri dni som sa posunul len o kilometer a pol a celý pondelok ani o meter," povedal Sergej, ktorý smeruje s nákladom cez priechod Terespol do 4400 kilometrov vzdialenej kazašskej metropoly Almaty. "Ja nie som platený za hodiny čakania a môj zamestnávateľ stráca peniaze. Každý je v strate," povedal trpko na margo protestu poľských colníkov, ktorí požadujú zvýšenie platov a spôsobili túto situáciu na východnej poľskej hranici Európskej únie. Namiesto oficiálneho štrajku si poľskí colníci zobrali dovolenky alebo nastúpili na nemocenskú. Ich absencia spôsobila obrovské zápchy na poľskej hranici s Bieloruskom, Ukrajinou a ruskou enklávou Kaliningrad.
"Je to neľudské, takto s nami zaobchádzať," povedal 44-ročný ruský kamionista Alexander Balajev. Vodičom sa podľa jeho slov míňajú zásoby, nemajú možnosť nikde si ich dokúpiť, nehovoriac o toaletách alebo sprchách. Stanislaw Derkacz, 50-ročný majiteľ malej poľskej dopravnej firmy uviedol, že šesť jeho kamiónov vypravených do Moskvy uviazlo na hranici päť dní, pričom za každý deň meškania tovaru platí pokutu vo výške 200 eur za každý kamión. Derkacz pricestoval v pondelok do severovýchodného mesta Biala Podlaska, kde sa pridal k poľskému premiérovi Donaldovi Tuskovi, ktorý vyzval na ukončenie protestov colníkov. Jeden z colníkov na hraničnom priechode Terespol, ktorý nechcel byť menovaný, uviedol, že zápchy by mohli skončiť o dva či tri dni.
Kazašský vodič kamiónu Sergej čaká pri poľsko-bieloruskej hranici už šiesty deň, v 30-kilometrovej zápche uviazol neďaleko mesta Biala Podlaska. "Za štyri dni som sa posunul len o kilometer a pol a celý pondelok ani o meter," povedal Sergej, ktorý smeruje s nákladom cez priechod Terespol do 4400 kilometrov vzdialenej kazašskej metropoly Almaty. "Ja nie som platený za hodiny čakania a môj zamestnávateľ stráca peniaze. Každý je v strate," povedal trpko na margo protestu poľských colníkov, ktorí požadujú zvýšenie platov a spôsobili túto situáciu na východnej poľskej hranici Európskej únie. Namiesto oficiálneho štrajku si poľskí colníci zobrali dovolenky alebo nastúpili na nemocenskú. Ich absencia spôsobila obrovské zápchy na poľskej hranici s Bieloruskom, Ukrajinou a ruskou enklávou Kaliningrad.
"Je to neľudské, takto s nami zaobchádzať," povedal 44-ročný ruský kamionista Alexander Balajev. Vodičom sa podľa jeho slov míňajú zásoby, nemajú možnosť nikde si ich dokúpiť, nehovoriac o toaletách alebo sprchách. Stanislaw Derkacz, 50-ročný majiteľ malej poľskej dopravnej firmy uviedol, že šesť jeho kamiónov vypravených do Moskvy uviazlo na hranici päť dní, pričom za každý deň meškania tovaru platí pokutu vo výške 200 eur za každý kamión. Derkacz pricestoval v pondelok do severovýchodného mesta Biala Podlaska, kde sa pridal k poľskému premiérovi Donaldovi Tuskovi, ktorý vyzval na ukončenie protestov colníkov. Jeden z colníkov na hraničnom priechode Terespol, ktorý nechcel byť menovaný, uviedol, že zápchy by mohli skončiť o dva či tri dni.