MLADÁ BOLESLAV - Odbory mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto chystajú petíciu proti možnému smerovaniu značky Škoda v budúcnosti. Chystanú stratégiu koncernu Volkswagen, ktorý podľa niektorých médií chce Škodu smerovať na východ, primäť ju vyrábať lacné autá a konkurovať značke Dacia, odbory skritizovali už skôr.
Petíciu chcú odborári spustiť 15. novembra po rokovaní koncernovej dozornej rady, vo štvrtok (24.10.) to uviedol týždenník Škodovácký odborář.
Odborári chcú bojovať za lepšiu budúcnosť
Odborárom sa okrem možného smerovania značky nepáči ani skutočnosť, že nová továreň koncernu, ktorá sa má stavať v Turecku, mala byť pôvodne určená pre značku Škoda, neskôr kombinovane pre značky Škoda a teraz priamo pre Volkswagen.
Odborári petíciu pripravujú, riešia podmienky jej legálnosti, časový harmonogram, presný obsah i techniku získavania podpisov. „Zapojíme sa, budeme bojovať za budúcnosť. Nie sme ovce, ktoré tu len sledujú, ako nás chce niekto poškodiť. Chceme pokračovať v nastavenom úspešnom trende. Chceme tu mať zamestnanosť, budúcnosť, dobré mzdy a bonusy,“ povedal už skôr týždenníku predseda podnikovej rady odborov Jaroslav Povšík.
Petícia je namieste, ak sa informácie z tlače potvrdia
Odbory vo štvrtok uviedli, že pokiaľ sa informácie o možnom smerovaní značky, ktoré podľa nich pochádzajú najmä z nemeckej tlače, v budúcnosti potvrdia, je zamestnanecká petícia namieste, podporu by potom mala mať tiež od vlády a dodávateľov. „Takéto počínanie by znehodnotilo značku Škoda a zmenilo ekonomicko-politické parametre v Českej republike,“ uviedol vo štvrtok týždenník.
Šéf Škody Bernhard Maier v liste zamestnancom už skôr napísal, že v koncerne zahŕňajúcom viac značiek je preverovanie produktového smerovania jedným z pravidelných úloh oddelenia stratégie. Ide podľa neho o bežný postup.
Maier uvádza, že Škoda už niekoľko rokov napĺňa jasne nastavenú stratégiu značky a produktovú stratégiu, ktorá je celosvetovo veľmi úspešná. „A na tom sa ani v budúcnosti nič nezmení,“ uviedol Maier.
Škoda Auto vlani dodala na svetový trh 1,25 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívna na viac ako 100 trhoch.