KRÉTA/PRAHA – Dovolenka na Kréte sa pre českých turistov skončila hororom. Pár dní pred odchodom domov sa nakazili črevnou virózou. Teraz zvažujú hromadnú žalobu na cestovnú kanceláriu, cez ktorú tam vycestovali. Jej hovorca tvrdí, že s virózou na ostrove bojuje viac hotelov.
„Vypukla tu epidémia ako v Afrike. Hygiena ako v slume a nikdy nekončiaci smrad,“ opísal situáciu pre iDnes.sk jeden z turistov v hoteli Blue Sky Beach. Podľa jeho odhadu sa v hoteli nakazilo viac než 60 ľudí. Údajne trpeli hnačkami, zvracaním a teplotami.
Portál píše, že až po tom, čo sa hostia začali sťažovať, menovaný hotel vrecia použitého toaletného papieru a ďalší neporiadok údajne upratal.
Na Kréte zúri viróza, ministerstvo reaguje
Nákazu potvrdilo aj české ministerstvo zahraničia. „Na Kréte sa nakazila väčšia skupina českých turistov, odhadom medzi 15 a 25. Pravdepodobne je príčinou vírusová infekcia. Niektorí z nich boli hospitalizovaní, u nikoho však nenastali nijaké závažnejšie zdravotné problémy,“ uviedla v stredu pre iDnes.cz hovorkyňa ministerstva Zuzana Štíchová. Zároveň podotkla, že zastupiteľský úrad ministerstva je v kontakte s delegátkou cestovnej kancelárie, ktorá je na mieste. „Z nakazených Čechov sa na zastupiteľský úrad nikto so žiadosťou o pomoc neobrátil,“ doplnila.
Čítajte aj: Desať hodín pekla! FOTO Slováci sa z dovolenky v Egypte vrátili v kolapsovom stave
(Zdroj: twitter.com/Greece news feed)
Česi zvažujú žalobu
Dotyční Česi chcú podať hromadnú žalobu. Tú dáva dokopy ďalšia návštevníčka hotela. „Informácie môžem potvrdiť. Mám kontakty asi na dvadsaťšesť ľudí. Zo skupiny mi vždy dal kontakt jeden. Snažíme sa o riešenie spoločnej reklamácie voči cestovnej kancelárii s pomocou právneho zástupcu. Či pôjde o žalobu, záleží na postoji cestovnej kancelárie,“ vysvetlila v utorok pre iDnes.cz.
Spoločnosť svojim klientom ponúka kompenzáciu
Cestovná kancelária Pantour, cez ktorú Česi na Krétu vycestovali, odmieta obvinenie, že nákaze nevenovala pozornosť a že ju má na svedomí hotel. „Doktor z kliniky Medi-Help, ktorá má na starosti oblasť s desiatkami tisíc turistov, po vyšetrení klientov i priestoru hotela potvrdil, že išlo o vírus, ktorý sa v danej oblasti v tomto období prenášal a má rýchly jednodňový priebeh,“ povedal hovorca dotknutej CK Václav Koukolíček. Ako dodal, lekár podľa neho potvrdil, že nešlo o otravu jedlom či pitím, ani o otravu z nevyhovujúcich hygienických podmienok. Hotel údajne vykonal preventívnu dezinfekciu všetkých priestorov a ďalšiu kontrolu potravín.
Cestovná kancelária následne poslala klientom informačný e-mail, v ktorom píše, že na ostrove vyčíňa viróza a že s ňou bojujú aj ďalšie hotely. Zákazníkom potom ponúkla kompenzáciu. „Pantour zaistil všetkým klientom na izbu dve fľaše vody a extra vystúpenie, aby si to tam užili aj tí, ktorým táto udalosť skomplikovala pobyt,“ doložil Koukolíček. V e-maili potom firma uvádza, že svojim klientom dala aj vouchery vo výške 2-tisíc korún (cca 77 eur) na ďalšiu dovolenku.