WASHINGTON - Návštevnosť amerických obchodných centier a predajní počas štvrtkového sviatku Vďakyvzdania a Black Friday, čiže štartu predvianočnej nákupnej sezóny, nebola taká vysoká ako vlani. Uviedla to v sobotu poradenská firma ShopperTrak venujúca sa sektoru maloobchodu.
Podľa predbežných údajov firmy ShopperTrak návštevnosť kamenných obchodov počas štvrtka a piatka medziročne klesla o 1 percento. Počet návštevníkov v predajniach počas samotného Black Friday oslabil o 1,7 percenta. Informuje o tom portál cnbc. com.
Tržby pri predaji prostredníctvom internetu však počas Black Friday podľa informácií Adobe Analytics dosiahli rekordnú úroveň 6,22 mld. USD. Tržby počas sviatku Vďakyvzdania sa medziročne zvýšili o 28 percent na 3,7 mld. USD. Americké Národné združenie maloobchodu predpovedá, že tržby počas nákupov pred vianočnými sviatkami celkovo stúpnu o 4,3 až 4,8 percenta, čo by bolo lepšie v porovnaní s priemerným rastom za posledných päť rokov, ktorý je na úrovni 3,9 percenta.