Olivier Toscani šokuje Taliansko fotografiou nahej anorektičky. (Zdroj: ČTK)
MILÁNO - Kým na Slovensku múti vodu kontroverzná kampaň zobrazujúca plod po interrupcii, Talianov šokuje bilbordová kampaň proti anorexii. Ako inak, aj tentokrát má fotografiu na svedomí svetoznámy Olivier Toscani, ktorý sa preslávil vďaka reklamným kampaniam pre odevnú firmu Benetton.
Kampaň proti anorexii je súčasťou milánskeho módneho týždňa. Na bilborde je vyziabnutá nahá žena a nápis "Nie anorexii". Reklamné dielo vzniklo na objednávku firmy Flash&Partners, ktorá pracuje pre módny dom Nolita.
"Toscani doslova vyzliekol svoj objekt, aby týmto nahým telom ukázal všetkým reálnu podobu choroby, ktorá je vo väčšine prípadov spôsobená stereotypmi diktovanými svetom módy," uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti Flash&Partners.
"Dlho som sa skrývala a zahaľovala som si telo. Teraz by som sa chcela ukázať, aj keď viem, že pohľad na moje telo vzbudzuje odpor. Chcela by som vyzdravieť, pretože milujem život," povedala v rozhovore pre časopis Vanity Fair Francúzka Isabelle Carová (27), ktorá sa nechala zvečniť na fotografii. Priznala, že trpí anorexiou od 13 rokov a váži len 31 kilogramov.
Módni návrhári kampaň pochvaľujú. Podľa Armaniho je kampaň korektná a výstižná, aj keď používa neľútostný a krutý obraz. Návrhári Domenico Dolce a Stefano Gabbana ocenili najmä to, že reklama ukázala, že anorexia nie je iba problém sveta módy, ale je to problém psychiatrický.
Iný názor majú niektoré organizácie, ktoré sa zaoberajú anorexiou. Podľa nich môže reklamná kampaň urobiť medvediu službu tým ženám, ktoré touto poruchou trpia. Nevylučujú, že niektoré ženy sa budú chcieť na Carovú podobať, aby si zabezpečili publicitu.
"Každý tvrdí, že je to škaredé, ale ja si to nemyslím, je to skutočné posolstvo," povedala jedna obyvateľka Milána Guiseppina. "Ľudia, ktorí sa dostanú až na dno, majú také obrovské problémy, že je dobre, ak využijú svoju chorobu na poučenie ostatných."
Svet sa začal viac zaujímať o problém anorexie medzi modelkami najmä po tom, čo niektoré z nich za svoju snahu o dosiahnutie nadmernej štíhlosti zaplatili životom. Vlani napríklad zomrela na zlyhanie srdca uruguajská modelka, ktorá v snahe udržať si superštíhlu postavu niekoľko dní vôbec nejedla.
"Toscani doslova vyzliekol svoj objekt, aby týmto nahým telom ukázal všetkým reálnu podobu choroby, ktorá je vo väčšine prípadov spôsobená stereotypmi diktovanými svetom módy," uvádza sa vo vyhlásení spoločnosti Flash&Partners.
"Dlho som sa skrývala a zahaľovala som si telo. Teraz by som sa chcela ukázať, aj keď viem, že pohľad na moje telo vzbudzuje odpor. Chcela by som vyzdravieť, pretože milujem život," povedala v rozhovore pre časopis Vanity Fair Francúzka Isabelle Carová (27), ktorá sa nechala zvečniť na fotografii. Priznala, že trpí anorexiou od 13 rokov a váži len 31 kilogramov.
Módni návrhári kampaň pochvaľujú. Podľa Armaniho je kampaň korektná a výstižná, aj keď používa neľútostný a krutý obraz. Návrhári Domenico Dolce a Stefano Gabbana ocenili najmä to, že reklama ukázala, že anorexia nie je iba problém sveta módy, ale je to problém psychiatrický.
Iný názor majú niektoré organizácie, ktoré sa zaoberajú anorexiou. Podľa nich môže reklamná kampaň urobiť medvediu službu tým ženám, ktoré touto poruchou trpia. Nevylučujú, že niektoré ženy sa budú chcieť na Carovú podobať, aby si zabezpečili publicitu.
Svet sa začal viac zaujímať o problém anorexie medzi modelkami najmä po tom, čo niektoré z nich za svoju snahu o dosiahnutie nadmernej štíhlosti zaplatili životom. Vlani napríklad zomrela na zlyhanie srdca uruguajská modelka, ktorá v snahe udržať si superštíhlu postavu niekoľko dní vôbec nejedla.