TORONTO - Kanaďan žaluje domáce aerolinky. Tie mu totiž cestou na Kubu nenaservírovali to, čo si objednal. Mužovi však nejde len o kvalitu vína či nejakú malichernosť, ale o podstatu problému. Snaží sa poslať správu smerom od spotrebiteľov. Aerolinky to považujú za nezmysel.
Kanaďan Daniel Macduff letel nízkonákladovými kanadskými aerolinkami Sunwing na Kubu. Na palube mali dostať zdvorilostný prípitok na uvítanie zadarmo. Chcel si vychutnať svoju cestu a dopriať si pohár šampanského. Namiesto svojho vytúženého prípitku mu však personál doniesol len šumivé víno. Rozhodol sa preto spoločnosť zažalovať.
Takýto prípitok dostali aj ostatní cestujúci. MacDuff preto požaduje finančnú kompenzáciu a náhradu škody v súdnom konaní. "Nie je to o malichernosti typu šampanské vs. šumivé víno," povedal Kanaďan. "Za tým celým je spotrebiteľská správa." Macduffov právnik Sébastien Paquette si takisto myslí, že žaloba klienta sa nevzťahuje na jeho osobnú ujmu ši sťažnosť na konkrétne vína. Je zacielené len na zavádzajúci marketing aeroliniek.
Podľa aeroliniek je to nezmysel
Spoločnosť však považuje takéto jednanie za ľahkomyselné, nezmyselné a bezvýznamné. Aerolinky Sunwing sa obhajujú, že pod pojmom "dovolenka so šampanským" alebo "servis so šampanským" mysleli len úroveň služieb na palube a nie konkrétnu charakteristiku nápojov na danom lete. "Naše služby počas letu vždy obsahovali široké spektrum doplnkových funkcií," napísali aerolinky v oficiálnom vyjadrení.
Zatiaľ sa však aerolinky úplne z problému nedostali. Súdne konanie je síce v nedohľadne, no k žalobe sa pridalo ďalších 1600 ľudí, ktorí požadujú od firmy kompenzáciu za cenový rozdiel medzi perlivým vínom a šampanským a pokutu pre aerolinky. "Akékoľvek právne kroky vedené proti marketingu našich služieb považujeme za ľahkomyselné a neodpodstatnené," dodala spoločnosť.