LONDÝN - V nedeľu prišlo už k štvrtému zrúteniu nového počítačového systému spoločnosti British Airways za posledný mesiac. Pri odbavovaní letov na londýnskom letisku Heathrow tak v čase dovoleniek vznikol chaos a tvorili sa obrovské fronty. Mnoho sklamaných cestujúcich sa napokon buď vrátilo domov, alebo muselo zostať v priľahlých hoteloch.
Niekoľkohodinové problémy Ryanairu: Letuška vysvetlila prečo, tie slová by ste NIKDY nechceli počuť
Britská televízna hviezda Phillip Schofield (54) sa stal jednou z obetí víkendového čakania na letisku, ktoré nazval epickým zrútením. Pri vlajkovom Termináli 5 patriacom British Airways vydržal postávať dve hodiny pred tým, než to vzdal a šiel radšej domov. Počítačová chyba zasiahla aj letisko Gatwick, kde sa taktiež tvorili obrovské fronty, pretože v tomto čase odlieta množstvo pasažierov na letné dovolenky.
Spoločnosť British Airways predstavila svoj nový počítačový systém na začiatku tohto roka, ale jeden zdroj uviedol, že k zrúteniu dochádza "po celý čas" a tvrdí, že pracovníkom, ktorí majú na starosti odbavovanie, je z pravidelných problémov už do plaču, uviedol portál MailOnline.
Phillip Schofield o včerajšom chaose na termináli 5 priebežne informoval svojich priaznivcov na Instagrame aj Twitteri. Sťažoval sa najmä na to, že nikde nie je žiadny zamestnanec, ktorý by im nepriaznivú situáciu vysvetlil. "Žiadne oznámenie, žiadne info, kedy odlietajú lietadlá, vôbec žiadna pomoc," napísal na sociálnej sieti
Ide už o štvrté zlyhanie systému British Airways za posledný mesiac, po problémoch z 19. júna, 7. júla a 13. júla. Jeden zo zdrojov sa pre The Sun vyjadril, že systém nemá dostatočnú kapacitu pre také veľké letisko, ako je Heathrow. "Je to nočná mora," dodal s tým, že môže spôsobiť veľký dovolenkový chaos počas leta.
Ostatní cestujúci by mu v nedeľu asi dali za pravdu,. Niektorým dokonca Terminál 5 začínal pripomínať domáce letisko nejakej krajiny tretieho sveta. Aerolinky sa vyjadrili, že vymenia lety tým, ktorí ich zmeškali a zabezpečia ubytovanie cestujúcim v hoteloch v prípade potreby. Za meškanie sa ospravedlnili.