MOSKVA - Ruský denník LifeNews má údajne k dispozícii výsledky forenzného skúmania tiel obetí, ktoré zahynuli pri páde Airbusu A321 v Egypte. Do márnice v Petrohrade bolo doručených viac ako 200 fragmentov biologických materiálov, podľa ktorých rozdelili odborníci cestujúcich do dvoch skupín. Prvá skupina zahŕňala pozostatky nájdené pri hlavnej časti, druhá tie, ktoré boli medzi troskami v blízkosti chvosta zrúteného stroja. Ich zranenia boli totiž diametrálne odlišné.
Najpravdepodobnejšia verzia pádu ruského lietadla je zlou správou: Odhalili ju satelitné snímky
Tí, ktorí sedeli v prednej časti, utrpeli prevažne poranenia hrudníka, brucha a panvy, mnohopočetné zlomeniny horných a dolných končatín, ako aj poranenia vnútorných orgánov. K úmrtiu došlo v dôsledku akútnej straty krvi, šoku či otvoreného poranenia hlavy.
Súdni znalci, ktorí študovali telá cestujúcich z chvostovej časti, zistili, že povaha ich zranení sa výrazne líši od prvej skupiny. U väčšiny obetí diagnostikovali popáleniny až na 90 percentách mäkkých tkanív. Podľa zdrojov denníka LifeNews k nim mohli prísť pri explózii palivovej nádrže alebo ako následok odpálenia neidentifikovaného výbušného zariadenia. Vzorky tkanív už boli zaslané na analýzu, ktorá ma zistiť, či sú na nich stopy výbušnín.
V Egypte začali analyzovať záznamy čiernych skriniek aj palivo ruského airbusu
V Káhire sa dnes začala analýza záznamov z tzv. čiernych skriniek z lietadla ruskej leteckej spoločnosti Kogalymavia, ktoré havarovalo minulú sobotu počas letu z letoviska Šarm aš-Šajch do Petrohradu. Informovali o tom egyptské médiá.
Vyšetrovatelia očakávajú, že odpovede na to, čo sa stalo tesne pred skazou lietadla, im poskytnú dáta z letových záznamníkov, teda takzvaných čiernych skriniek. S dekódovaním záznamov sa podľa egyptských médií začalo dnes.
Podľa moskovského rozhlasu z nich vyplýva, že posledné štyri minúty letu viedla posádka bežný rozhovor aj normálnu komunikáciu s dispečermi letiska v Šarm aš-Šajchu. Žiadne informácie o prípadných nezrovnalostiach v zázname údajne nie sú. Experti z toho vyvodzujú, že k tragédii došlo náhle, údajne vplyvom poškodenia pravej časti vnútornej paluby lietadla, uviedol rozhlas.
"Nebola zaznamenaná žiadna komunikácia, v ktorej by posádka lietadla o čokoľvek požiadala," potvrdil agentúre Reuters tieto informácie hovorca egyptského ministerstva civilného letectva Muhammad Rahm. Dodal, že čierne skrinky sú v dobrom stave a mali by prispieť k vyriešeniu príčin havárie.
Ruská agentúra Interfax dnes s odvolaním sa na nemenovaného vyšetrovateľa v Káhire uviedla, že na zázname je počuť čudný zvuk. "Chvíľu pred zmiznutím stroja z radaru je zachytený hluk, ktorý nie je charakteristický pre normálny let," citoval Interfax nemenovaného predstaviteľa.
Agentúra TASS s odvolaním sa na nemenovaný zdroj z egyptskej ropnej spoločnosti Misr Petroleum uviedla, že na letisku v Šarm aš-Šajchu preverujú palivo, ktoré natankovali do ruského lietadla typu Airbus A321.
Zdroj spresnil, že cisterna, ktorá k ruskému airbusu priviezla palivo, bola odstavená v areáli letiska a zapečatená. Vzorky z nej odoberú špecialisti britskej ropnej spoločnosti British Petroleum, aby sa analýzou zistila jeho kvalita a prípadne aj prítomnosť prímesí. Vyšetrovatelia vypočúvajú aj predstaviteľov cateringovej spoločnosti, ktorá pre cestujúcich a posádku lietadla dodala občerstvenie.
Agentúra TASS okrem toho informovala, že predmety nepatriace ku konštrukcii lietadla, ktoré sa našli na mieste jeho pádu na Sinajskom polostrove, by mohli byť súčasťou športového vybavenia na potápanie patriaceho niektorému z cestujúcich.
Do Káhiry dnes pricestoval aj šéf Vyšetrovacieho výboru Ruskej federácie Alexandr Bastyrkin, aby sa oboznámil s doterajším priebehom vyšetrovania a koordinoval ho.
Lietadlo A321 ruskej spoločnosti Kogalymavia, ktoré letelo z egyptského letoviska Šarm aš-Šajch do Petrohradu, havarovalo v sobotu približne 30 minút po štarte. Lietadlo sa vtedy nachádzalo približne 100 kilometrov južne od mesta Aríš, administratívneho centra egyptskej provincie Severný Sinaj. Zahynulo všetkých 224 ľudí na palube. Drvivá väčšina z nich boli ruskí občania.