MOSKVA - Sedem ľudí dnes zahynulo a 23 ďalších utrpelo zranenia pri havárii lietadla v stredoruskom meste Samara.
Rôzne zdroje uvádzajú rôzne príčiny nehody. Podľa hovorkyne ministerstva pre mimoriadne situácie Iriny Adrianovovej sa stroj otrel krídlom o pristávaciu dráhu, keď sa pokúšal pristáť za hustej hmly.
Vyšetrovatelia zaoberajúci sa haváriou však hovoria o možnej chybe pilota a uviedli, že lietadlo pristálo príliš skoro, približne 400 metrov pred začiatkom pristávacej dráhy. Podľa ruských aerolínií UTAir, ktorým stroj Tu-134 patril, sa na palube nachádzalo dovedna 57 osôb, vrátane siedmich členov posádky. Dvaja členovia posádky utrpeli zranenia.
Adrianovová informovala, že pri nehode zahynulo sedem ľudí, 23 bolo zranených a hospitalizovaných - z toho šiesti sú vo vážnom stave - a zvyšným pasažierom poskytli pomoc psychológa. Predtým oficiálne zdroje hovorili o 51 zranených, bilanciu však upravili na 23 s tým, že zvyšné osoby utrpeli šok.
Niektoré ruské médiá, odvolávajúce sa na miestnych záchranárov, uviedli, že lietadlo pristálo na trupe, pretože sa mu nevysunul pristávací podvozok. Príčinu nehody sa vyšetrovatelia budú pokúšať zistiť pomocou nahrávky z pilotnej kabíny, ktorú sa podarilo zachrániť.
Lietadlo smerovalo z mesta Surgut, 2200 kilometrov východne od Moskvy, do západoruského Belgorodu s medzipristátím v Samare, približne 900 kilometrov juhovýchodne od hlavného mesta.
TU-134, určené na krátke vzdialenosti, je jedným z najstarších dopravných lietadiel na pravidelných linkách v Rusku a v celom bývalom Sovietskom zväze. Odborníci tvrdia, že by ho bolo treba čo najskôr stiahnuť z dopravných služieb. Posledná veľká havária ruského dopravného lietadla sa stala 22. augusta 2006, keď sa stroj TU-154 patriaci aerolíniám Pulkovo zrútil na Ukrajine, pričom zahynulo 170 ľudí.
V júli zišiel z pristávacej dráhy Airbus-310 spoločnosti S7, keď pristál v Irkutsku, narazil do priľahlých budov a spôsobil požiar. Vtedy zahynulo 123 z 203 ľudí na palube.
V máji sa arménsky Airbus-320 zrútil do Čierneho mora, keď sa pokúšal pristáť v juhoruskom meste Soči, pričom zahynulo 113 ľudí na palube.
Vyšetrovatelia zaoberajúci sa haváriou však hovoria o možnej chybe pilota a uviedli, že lietadlo pristálo príliš skoro, približne 400 metrov pred začiatkom pristávacej dráhy. Podľa ruských aerolínií UTAir, ktorým stroj Tu-134 patril, sa na palube nachádzalo dovedna 57 osôb, vrátane siedmich členov posádky. Dvaja členovia posádky utrpeli zranenia.
Adrianovová informovala, že pri nehode zahynulo sedem ľudí, 23 bolo zranených a hospitalizovaných - z toho šiesti sú vo vážnom stave - a zvyšným pasažierom poskytli pomoc psychológa. Predtým oficiálne zdroje hovorili o 51 zranených, bilanciu však upravili na 23 s tým, že zvyšné osoby utrpeli šok.
Niektoré ruské médiá, odvolávajúce sa na miestnych záchranárov, uviedli, že lietadlo pristálo na trupe, pretože sa mu nevysunul pristávací podvozok. Príčinu nehody sa vyšetrovatelia budú pokúšať zistiť pomocou nahrávky z pilotnej kabíny, ktorú sa podarilo zachrániť.
Lietadlo smerovalo z mesta Surgut, 2200 kilometrov východne od Moskvy, do západoruského Belgorodu s medzipristátím v Samare, približne 900 kilometrov juhovýchodne od hlavného mesta.
TU-134, určené na krátke vzdialenosti, je jedným z najstarších dopravných lietadiel na pravidelných linkách v Rusku a v celom bývalom Sovietskom zväze. Odborníci tvrdia, že by ho bolo treba čo najskôr stiahnuť z dopravných služieb. Posledná veľká havária ruského dopravného lietadla sa stala 22. augusta 2006, keď sa stroj TU-154 patriaci aerolíniám Pulkovo zrútil na Ukrajine, pričom zahynulo 170 ľudí.
V júli zišiel z pristávacej dráhy Airbus-310 spoločnosti S7, keď pristál v Irkutsku, narazil do priľahlých budov a spôsobil požiar. Vtedy zahynulo 123 z 203 ľudí na palube.
V máji sa arménsky Airbus-320 zrútil do Čierneho mora, keď sa pokúšal pristáť v juhoruskom meste Soči, pričom zahynulo 113 ľudí na palube.