BERLÍN - Čo najprecíznejšiu rekonštrukciu letu 4U9525 spoločnosti Germanwings z Barcelony do nemeckého Düsseldorfu, ktorý sa skončil haváriou vo francúzskych Alpách a smrťou všetkých 150 osôb na palube, plánuje v máji letecká spoločnosť Lufthansa, materská spoločnosť vlastníka havarovaného Airbusu A320.
Na dnešnom neverejnom zasadaní výboru nemeckého Spolkového snemu pre dopravu o tom informovali šéf Lufthansy Carsten Spohr a šéf rezortu dopravy v Berlíne Alexander Dobrindt. Informácie priniesli internetové vydania denníka Bild a týždenníka Der Spiegel. Podľa nich by sa pri lete mali presne zopakovať aj kroky, ktoré s cieľom doviesť stroj do pádu podnikol druhý pilot stroja, 27-ročný Andreas Lubitz, teda nasmerovanie lietadla ku klesaniu a stupňovanie jeho rýchlosti.
Rekonštrukcia posledných minút letu by mala definitívne potvrdiť poznatky, ktoré vyšetrovatelia zistili z detailnej analýzy záznamov oboch čiernych skriniek airbusu. Práve ona podľa slov spolkového ministra dopravy zosilnila podozrenia, že druhý pilot stroja konal s plným vedomím a zámerne s cieľom spôsobiť haváriu lietadla.
Predseda výboru Martin Burkert informoval, že počas 90-minútového rokovania grémia sa hovorilo aj o odškodnení, žiadne podrobnosti však nezverejnil. Právni zástupcovia pozostalých sa už pripravujú na rokovania s Lufthansou, ktorá by mala pozostalým každej z obetí zaplatiť v priemere sedemmiestnu sumu v eurách.
Na margo prevozu telesných pozostatkov obetí Carsten Spohr uviedol, že sa čaká na vyjadrenie francúzskej strany. Súčasne vyjadril nádej, že už čoskoro bude k dispozícii konkrétnejšia informácia.
Členovia výboru sa bez ohľadu na politickú príslušnosť zhodli na tom, že expertná skupina, ktorá aktuálne rokuje o dôsledkoch, ktoré je potrebné vyvodiť po tomto prípade, by nemala pracovať pod časovým tlakom.