FUSCHL AM SEE - Jeden z najznámejších energetických nápojov sveta stojí pred súdom – niektorí konzumenti totiž vzali reklamný slogan „Red Bull vám dáva krídla“ doslova a teraz požadujú kompenzáciu za zavádzajúce informácie.
Vieceré svetové média počas posledných dní uviedli, že ako odškodnenie zákazníkom spoločnosť Red Bull sľúbila zaplatiť 13 miliónov dolárov za nepravdivý slogan, ktorý používa už takmer dve desaťročia. Každý, kto si kúpil tento nápoj za uplynulých 12 rokov, mal ako odškodnenie dostať šek v hodnote 10 dolárov alebo 15-dolárovú poukážku na produkty Red Bull. Možnosť vyplatenia hotovosti sa rozhodli využiť milióny ľudí, ale informácia sa ukázala ako nie celkom pravdivá.
Každý, kto si od 1. januára 2002 do 3. októbra 2014 kúpil drink Red Bull, mal mať nárok na odškodnenie. Táto podmienka sa mala týka iba obyvateľov USA. Spoločnosť Red Bull však nerozhodla o vyplatení uvádzanej sumy zákazníkom. Spúšťačom hystérie okolo vyplácania pohľadávok bola zle interpretovaná správa a sú ešte nerozhodol vo veci finančnej náhrady spotrebiteľom.
V jednej z mnohých žalôb dlhoročný spotrebiteľ nápoja uvádza, že po jeho vypití nezaznamenal žiadny zvýšený výkon alebo lepšiu koncentráciu, ktorá by bola výraznejšia ako po šálke kávy. Tým, že svoj marketing drink spája s vrcholovými športovcami, vytvára falošnú ilúziu o jeho účinkoch. Navyše, spoločnosť sľubuje aj „rast krídel“, čím zákazníkov zavádza a klame. Spoločnosť však trvá na tom, že reklama Red Bullu nikdy nebola zavádzajúca.