PARÍŽ - Francúzska železničná spoločnosť SNCF objednala pre svoju rozširujúcu sa sieť regionálnych spojov2000 vlakov, ktoré sú však príliš široké pre nástupištia na mnohých železničných staniciach, čo si vyžiada dodatočnú finančne náročnú rekonštrukciu nástupíšť.
Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaní sa na oznámenie štátnej spoločnosti Réseau Ferré de France (RFF), ktorý má na starosti prevádzku železničnej siete vo Francúzsku. Hovorca RFF Christophe Piednoël potvrdil chybnú objednávku vlakov zo strany železničného dopravcu SNCF, na ktorú ako prvý vo svojom aktuálnom vydaní upozornil satirický týždenník Le Canard enchaîné.
"Problém sme zistili trochu neskoro, čo uznávame a prijímame za to zodpovednosť," uviedol v utorok Piednoël pre rozhlasovú stanicu France Info s tým, že na stovkách nástupíšť po celom Francúzsku sa z dôvodu objednávky nových vozňov začali už rekonštrukčné práce.
Nedorozumenie nastalo na stane RFF, ktorá poskytla železničnej spoločnosti SNCF nesprávne údaje o rozmere nástupíšť, pričom správa tratí dal údaje iba o nástupištiach vybudovaných v ostatných 30 rokoch, pričom ignoroval väčšinu z 1200 nástupíšť vybudovaných pred vyše polstoročím. Rekonštrukčné práce si vyžiadali zatiaľ náklady vo sume 80 miliónov eur, pričom táto suma nie je konečná, upozornil Le Canrad enchaîné.
Minister dopravy Frédéric Cuvillier sa v tejto súvislosti posťažoval na "absurdnosť železničného systému" reformovaného predošlou vládou v roku 1997, ktorá oddelila štátneho správcu koľají od štátnej železničnej spoločnosti.