ŠARM AŠ - ŠAJCH - Nikto presne nevie, prečo 3. januára 2004 zomrelo 148 ľudí, ktorí boli na palube egyptského charterového lietadla, ktoré sa zrútilo do Červeného mora krátko po štarte z letoviska Šarm aš - Šajch. Trosky Boeingu 737 sa potopili do tisícmetrovej hĺbky a čierne skrinky, vylovené vďaka použitiu najmodernejšej techniky, bez ďalších dielov z vraku nemohli záhadu úplne objasniť. Teórií o príčine nešťastia, pri ktorom zahynuli najmä francúzski turisti vracajúci sa domov, je tak viac - od zlyhania techniky až po chybu posádky.
Isté je len to, že vo Flash Airlines (skrachovali dva mesiace po tragédii) mali veľké problémy s údržbou lietadiel, o čom svedčia zákazy lietania, ktoré si v predchádzajúcich rokoch firma vyslúžila v Poľsku a Švajčiarsku.
Aj osudného rána mal stroj technické ťažkosti s niektorým z prístrojov v kokpite, čo presne ale nefungovalo, sa tiež nepodarilo zistiť. Technik, ktorý závadu posúdil a povedal, že nejde o nič vážne, totiž bol na palube a spolu s ďalšími 147 ľuďmi zahynul po náraze na hladinu mora.
Za možnú príčinu tragédie označili vyšetrovatelia stratu orientácie, ktorá mohla postihnúť kapitána za tmavej noci nad morom. Aj veľmi skúsený letec, ktorým bývalý vojenský pilot s takmer 7500 nalietanými hodinami bezpochyby bol, mohol v takejto situácii zazmätkovať a spôsobiť pád lietadla.
Na prípadnú chybu vojnového hrdinu si totiž zrejme neskúsený druhý pilot nedovolil upozorniť. Egypťania ale podobné úvahy odmietli a trvajú na tom, že za nehodou bola pravdepodobne technická porucha.