KYJEV - Nemecká firma Henkel sa rozhodla stiahnuť jeden zo svojich výrobkov - osviežovač toaliet - z ukrajinského trhu po sťažnostiach tamojších zákazníkov, že farebná kombinácia žltej a modrej im pripomína ich štátnu vlajku.
Televízna reklama propagujúca výrobok s názvom "Bref Duo Stripes" ukazuje tenký osviežovač umiestnený pod okrajom toaletnej misy. Spoločnosť tvrdí, že farebná dvojkombinácia nemala v žiadnom prípade evokovať farebné pruhy na ukrajinskej štátnej vlajke.
"Mrzí nás, ak ľudí urazil dizajn nášho nového výrobku Bref Duo Stripes. Modrá farba má znamenať vodu a žltá je odkazom na citrónovú arómu, typickú pre tento druh produktov," napísala v stanovisku firma na sociálnej sieti Facebook.
"Rešpektujeme našich spotrebiteľov a preto sme prijali potrebné opatrenia a stiahli z distribúcie tento produkt," uvádza Henkel podľa agentúry RIA Novosti.
V súvislosti s hanobením ukrajinskej vlajky tamojšie úrady začiatkom tohto mesiaca rozhodli o zákaze vstupu do krajiny na päť rokov pre basgitaristu americkej rockovej skupiny Bloodhound Gang Jareda Hasselhoffa. Ten sa totiž na koncerte v Kyjeve na vlajku vymočil. Ukrajinské úrady incident vyšetrujú pre podozrenie zo spáchania trestného činu vandalizmu a hanobenia štátnych symbolov.