BUDAPEŠŤ - Maďarská polícia ukončila vyšetrovanie kauzy Slovenky Evy Varholíkovej, ktorá je v Maďarsku vo vyšetrovacej väzbe po vlaňajšej augustovej dopravnej nehode so štyrmi obeťami. Z dokumentov vyplýva, že sa na pomoc horiacim obetiam nikto zvlášť neponáhľal.
Vyšetrovací spis predložia kriminalisti prokuratúre spolu s návrhom na vznesenie obvinenia, citoval dnes denník Magyar Nemzet vyjadrenie Varholíkovej obhajcu Gábora Tótha.
Obhajca inicioval doplnenie vyšetrovania a pokračovanie procesu dokazovania, pretože podľa jeho názoru sa ešte skutkový stav úplne nevyjasnil. "Prokuratúra o tejto iniciatíve ešte nerozhodla," dodal pre denník Tóth.
Polícia sa k vývoju kauzy tragickej nehody zatiaľ nevyjadrila.
„Eva Rezešová sa krátko po nehode vo vzdialenosti 8–10 metrov od horiaceho vraku vozidla krčila pri zvodidlách. Ani kamionista, do ktorého sa Fiat Punto po zrážke odrazil, nič neurobil aby pomohol, “ cituje obsah vyšetrovacieho spisu maďarský denník Blikk. Vodič kamiónu svoju nečinnosť obhajuje tým, že nemohol použiť hasiaci prístroj, ktorého účinnosť je zo vzdialenosti dvoch až troch metrov, lebo horiace vozidlo vytváralo takú teplotu, že sa k nemu nedalo dostať bližšie než na 5 - 6 metrov. Túto výpoveď potvrdzuje aj jeden z hasičov, podľa ktorého bola teplota tak vysoká, že ich oheň pálil aj v ochranných oblekoch.
Jediná osoba, ktorá nabádala na pomoc ostatným bola posledná obeť nehody, žena, ktorá svojim zraneniam podľahla v nemocnici.
Vyšetrovanie vzalo do úvahy aj výpoveď kamionistu, ktorý sa objavil až mesiac po nehode. Polícii, ktorá dorazila na miesto nehody poskytol informácie o vodičovi kamiónu cestujúci z linkového autobusu, ktorý s ním krátko po nehode hovoril. Vysvitlo, že kamión šiel rýchlosťou 85 kilometrov za hodinu, keď si jeho vodič všimol Fiat Punto, ktorý sa pohyboval približne rovnako rýchlo. Za ním sa tlačilo BMW. „Polícia si overila výpoveď kamionistu, no tá nebola vo všetkých podrobnostiach, ktoré uviedol, životaschopná. Navyše nikto okrem tohto svedka nepotvrdil, že vodička BMW spôsobila nehodu úmyselne,“ cituje svoj úradný zdroj Blikk.
Polícia upustila aj od dôkazov z miesta činu. Odborný posudok hovorí o tom, že ak by Rezešová šla len 150-kou, tragédia sa nemusela udiať. Ona však letela 170 -185 km za hodinu.
Varholíková na diaľnici M3 na 44. kilometri v smere na Budapešť vlani 21. augusta približne o 04.00 h zozadu narazila do fiatu, ktorý po následnom náraze do zvodidiel začal horieť. Tri osoby v aute zhoreli. Jednej žene sa podarilo z horiaceho vozidla vyliezť, no dva dni po nehode ťažkým zraneniam podľahla v budapeštianskej nemocnici. Expertíza potvrdila, že v krvi vodičky bolo v čase nehody 1,5 promile alkoholu.