NORDERSTEDT – Zatiaľ čo deti dodržiavajúc tradície sa tešia na hľadanie ukrytých vajíčok, dospelí Nemci si vymysleli tekutú alternatívu.
"V podstate je to náhrada za hľadanie vajíčok," potvrdila so smiechom mladá grafická dizajnérka, ktorá si hovorí A-Lou. "Mohli by sme sa samozrejme zísť a hľadať niečo iné, nakoniec aj tie vajíčka, ale tie patria k detstvu a s pivom pri vydarenom počasí, spolu s priateľmi je to pekne spoločne strávený čas," dodala čiernovláska, ktorá organizuje veľkonočné hľadanie piva v severonemeckom meste Norderstedt neďaleko Hamburgu.
Tento rok to bol už tretí ročník. Tradíciu sem "importoval" muzikant a sociálny pracovník Krisha, ktorý predtým organizoval podobné podujatia v bavorskom Norimbergu, kde má veľkonočné hľadanie piva spolu s Berlínom asi najdlhšiu tradíciu.
"My v Norderstedte to robíme tak, že skupina ľudí, ktorá to organizuje, poschováva fľaše piva a pozve ďalších, ktorí chcú s nami hľadať, oslavovať a popíjať. Zvykne sa to robiť ale aj inak. Totálne neorganizovane. Každý donesie pivo a pred oslavou ho ukryje. Potom sa čaká, kto príde alebo sa pozvú priatelia a následne všetci spoločne hľadajú," vysvetlil Krisha rôzne druhy tejto veľkonočnej "bojovky".
Rovnako ako v prípade veľkonočných vajec, aj tu je cieľom nájsť čo najviac pív. "Nechceme ale z toho robiť súťaž, berieme to skôr ako zábavu," zdôraznil hlavný usporiadateľ.
V nedeľu popoludní to však v norderstedtskom parku Willyho Brandta vôbec tak nevyzeralo. Asi štyridsiatka účastníkov sa netrpezlivo tlačila pri štartovacom poli. Páska sa pretrhla pod ťarchou masy tiel, ktoré sa vrhli do okolitých húštin v snahe nazbierať čo najviac tretinkových fliaš zlatistého moku, ktoré tam predtým poukrývali Krisha, A-Lou a ich spolupracovníci z umeleckého združenia FOC.
Netrvalo to dlho, ani nie desať minút a 120 dobre maskovaných pív si našlo nových majiteľov. To, že objavili to čo hľadali a nie nejaké staré zvetrané pivo, bolo jasné vďaka originálnym etiketám s veľkonočným zajacom a skríženými mrkvami. "Chceli sme niečo špeciálne a tiež aby nikto nemohol podvádzať, ak by náhodou priniesol nejaké vlastné pivo. Toto nikto iný nemá," poznamenala autorka etikiet A-Lou.
Teraz už mohla začať pre mnohých asi najdôležitejšia časť popoludnia, konzumácia nazhromaždených veľkonočných nálezov. "Pri takejto akcii sa zíde kopa ľudí, je tu dobrá nálada a to je na tom to pekné," zdôvodnila dizajnérka a príležitostná speváčka, prečo sa aktívne zapája do veľkonočného hľadania piva. Súhlasne prikyvuje aj jej kolega Krisha. "Zídu sa ľudia, ktorí napríklad nemajú rodinu alebo sú od nej ďaleko a takto sa môžu počas Veľkej noci zabaviť. Chceme si proste urobiť pekné sviatky," dodal duchovný otec norderstedtského hľadania.
Pre účastníkov je určite nezanedbateľný aj "tekutý bonus". Tí najvýkonnejší z kríkov a dier v parku Willyho Brandta vylovili aj desať fliaš. Za štartovné dve eurá tak získali na oslavu Veľkej noci bezkonkurenčne najlacnejšie pivo v širokom okolí.