WASHINGTON - Tisíce ľudí podporili na sociálnej sieti Facebook kampaň na výrobu holohlavej bábiky Barbie pre dievčatá s rakovinou. S odvolaním sa na špecializované médiá o tom informoval server huffingtonpost.com.
Jedinú takú Barbie americká spoločnosť Mattel podľa médií vyrobila vlani pre štvorročné dievčatko, ktoré prišlo o vlasy v dôsledku chemoterapie. Podľa niektorých hlasov by firma mala začať podobnú bábiku vyrábať vo veľkom, aby si ju mohli kúpiť ďalší ľudia.
Podľa organizátorov kampane by Barbie bez vlasov mohla pomôcť dievčatám, ktoré trápi, že kvôli rakovine alebo iným chorobám prišli o vlasy, ale aj deťom, ktoré majú problémy vyrovnať sa so stratou vlasov u svojich matiek. Upozornili, že vlasy strácajú napríklad ľudia trpiaci alopéciou, ochorením, ktoré spôsobuje vypadávanie vlasov, alebo poruchou, pri ktorej si ľudia v strese vlasy vytrhávajú sami. Barbie by sa mohla predávať s doplnkami v podobe šatiek a klobúkov.
"Mnoho detí má problém s prijatím ich matky, sestry, tety, starých rodičov alebo kamarátok, ktorým vypadali vlasy," uvádzajú organizátori kampane na úvodnej strane.
Jedna z najslávnejších hračiek sveta bábika Barbie bola prvýkrát predstavená 9. marca 1959 na veľtrhu hračiek v New Yorku. Od tej doby na seba vzala tisíce podôb a modelov, bola manekýnkou, kozmonautkou, podnikateľkou alebo napríklad prezidentskou kandidátkou. V minulosti sa však stretáva aj s kritikou, že svojou štíhlou postavou podporuje mentálnu anorexiu.
Na československý trh najslávnejšia bábika sveta oficiálne vstúpila v novembri 1990. Československo sa stalo po Maďarsku druhou krajinou bývalej východnej Európy, kam tieto bábiky prenikli.