BRATISLAVA - Účinkovanie prezidentky Zuzany Čaputovej v Inkognite malo rekordnú sledovanosť. Vyvolalo to však aj iný efekt. Ľudia sa začali zamýšľať, či to bolo z jej strany vhodné. Rovnakú otázku si kládla aj nezisková organizácia Transparency International.
Prezidentka Zuzana Čaputová sa ako tajný hosť predstavila v pondelkovom Inkognite. Jubilejný diel mal rekordnú sledovanosť a prezidentkinu účasť komentovali mnohí diváci. Niektorým to problém nerobilo, no niektorí poukazovali na to, že to nebolo podľa nich vhodné. Podľa neziskovky Transparency International existujú argumenty pre aj proti.
Čaputová v Inkognite trhala rekordy! Jojka prekonala magickú hranicu, niektorí relácii neveria
Mala ísť prezidentka do Jojky?
Príspevok zverejnili na sociálnej sieti. „O tom, či by prezidentka mala chodiť do zábavných relácií typu Inkognito a v akej miere vzhľadom na svoj úrad sa dá diskutovať, sú dobré argumenty za aj proti. Ale pre nás má táto návšteva aj iný rozmer - svojou návštevou prezidentka Zuzana Čaputová podporila nepriamo aj komerčný úspech televízie - popri hokejových MS išlo o druhý najsledovanejší program tohto roka,“ konštatuje organizácia.
Prezidentka podľa organizácie darovala úspech televíziu, ktorú vlastnia finančníci z J&T. „A to v čase, keď jej bývalí stranícki súputníci predkladajú Lex Haščák na obmedzenie oligarchov v zdravotníctve a v médiách. Možno to nie je úroveň Penty, ale J&T má tiež na rováši dosť škandálov za tých 30 rokov. Zábavných relácií je dosť aj vo verejnoprávnej televízii, prečo nemohla ísť tam?“ uviedlo Transparency International.
Čaputová sa zabavila
Neziskovka ďalej uviedla, že chápe, ak politici chodia do pravidelných diskusií do všetkých televízií. „Lebo veď reálne musia, ak sa chcú úspešne uchádzať o hlasy. Ale ísť do zábavnej show nie je žiadna nutnosť pre politika, obzvlášť pre prezidentku. Budeme radi, ak pri svojich nepovinných návštevách komerčných firiem bude viac zvažovať, čo za ľudia ich vlastnia,“ dodáva organizácia. Prezidentka sa však v relácii zabavila. „Treba sa brať s nadhľadom. Bavili ste sa aj vy, tak ako ja?“ napísala na Instagrame Čaputová.
Stanovisko J&T
Z uznávaného watchdoga už len krčmový kecal
Kredit uznávanej organizácie dostala jej Slovenská pobočka na úroveň lacného krčmového ohovárania za ktorým už nevidno objektívnych profesionálov.
Transparency international vo svojom statuse na sociálnych sieťach kritizuje Prezidentsku Slovenskej republiky za účasť v humoristickej relácii TV JOJ.
,,,…Prezidentka tak darovala úspech televízii, ktorú vlastnia finančníci z J&T. A to v čase, keď jej bývalí stranícki súputníci predkladajú Lex Haščák na obmedzenie oligarchov v zdravotníctve a v médiách... Možno to nie je úroveň Penty, ale J&T má tiež na rováši dosť škandálov za tých 30 rokov…”
Zakladatelia značky J&T sa proti takémuto poškodzovaniu značky ostro ohradzujú.
,,Veľké investičné skupiny sú všade vo svete podrobované viac, či menej ostrej kritike. Sme pripravení tvárou sa postaviť každému obvineniu, ktoré voči nám boli politikmi, médiami, či verejnosťou za uplynulých 30 rokov vznesené.
Vynaložili sme nemalé úsilie na komunikáciu s médiami a verejnosťou, v prípade žiadnej ,,kauzy”, ktorú médiá priniesli sme sa neschovávali, naopak, poskytli sme vždy vysvetlenia a podložili ich argumentami.
Sme pritom zmierení s tým, že najhoršie sa dokazuje, že sme niečo neurobili i s tým, že médiá najlepšie predávajú neagatívne správy a škandály. Obzvlášť v prípade známych značiek, či osobností. Aj keď sme vo vnútri neraz cítili pocit krivdy, naučili sme sa s tým žiť. Ctíme si tiež slobodu slova, s médiami sme sa snažili vychádzať vždy korektne, po právnych službách na ochranu nášich mien, či značky sme siahli len v naozaj extrémnych prípadoch.
Čo však nedokážeme akceptovať je, že známa a vo svete rešpektovaná inštitúcia, nízkym spôsobom napadne značku, ktorú sme roky budovali a bez konkrétneho obvinenia, voči ktorému by sme sa mohli brániť túto značku pošpiní. Zamestnanci Slovenskej pobočky Transparency international týmto znehodnotili kredit svojej inštitúcie ako vysoko odborného a profesionálneho watchdoga a klesli na úroveň šíriteľov invektív” povedal Patrik Tkáč, jeden zo zakladateľov skupiniy J&T.
Stanovisko Topkám poskytol Maroš Sýkora z komunikačného oddelenia J&T.
Nie je prvým hosťom z politického života
Napriek tomu, že v relácii spravidla nevystupujú špeciálni hostia z politického života na Slovensku, v minulosti sa už pred kamerami v štúdiu tejto relácie objavili niektoré podobné osobnosti. Výnimkou nie je napríklad bývalý prezident Rudolf Schuster, Milan Kňažko, Boris Kollár či bývalá predsedníčka vlády Iveta Radičová.