BRATISLAVA - Zákon o pedagogických zamestnancoch z dielne ministerstva školstva neprináša žiadané zmeny, neodráža potreby praxe a mal by byť stiahnutý a prepracovaný. Tvrdí to poslanec Národnej rady (NR) SR Branislav Gröhling (SaS).
"Návrh zákona neprináša žiadne potrebné zlepšenia. Namiesto toho prináša množstvo nezmyselných zmien ako napríklad povinné vzdelávanie pre triednych učiteľov," myslí si. Tvrdí tiež, že rezort školstva nevyriešil kreditový systém. "Dnes je nefunkčný. Pôvodne mal viesť učiteľov k vzdelávaniu, zvyšovaniu svojej kvalifikácie a následnému zvýšeniu platov."
Kreditový príplatok by premietol do základného platu učiteľa za podmienky, že za istý počet rokov absolvuje určený počet hodín vzdelávania. Gröhling navrhuje, aby vzdelávanie mohli poskytovať aj organizácie pôsobiace v školstve. Upozornil, že pre niektoré predmety a odbornosti možnosť vzdelávania ani neexistuje.
Rezort školstva argumentuje, že zákon prešiel riadnym legislatívnym procesom s predĺženými lehotami a prináša zvýšenie ochrany zamestnancov pred patologickým správaním, zníženie úväzkov vychovávateľov a výchovných poradcov pri zachovaní platov či posilnenie kariérového poradenstva pre žiakov.
Poukazuje aj na dodatočne vyrokované zmeny odborármi, napríklad aj na základe žiadosti Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku (OZPŠaV). Tú považuje ministerstvo za najreprezentatívnejšiu organizáciu zastupujúcu takmer 50.000 pedagogických a odborných zamestnancov, ako aj ďalších partnerských profesijných združení a asociácií.