BRATISLAVA - Budúca výstavba diaľnic a rýchlostných ciest, ale aj opravy ciest v správe štátu a jednotlivých krajov patrili k hlavným témam prvého stretnutia ministra dopravy a výstavby Arpáda Érseka s ôsmimi novými predsedami samosprávnych krajov.
V sídle rezortu dopravy vo štvrtok hovorili aj o podpore železničnej dopravy a budúcnosti integrácie verejnej osobnej dopravy, ako aj o rozvoji železníc a podpore cestovného ruchu."Dohodli sme sa, že budeme spoločne postupovať pri rozvoji infraštruktúry v krajoch. Súčasne máme v pláne posilniť spoluprácu medzi ministerstvom a krajmi aj na odbornej úrovni," informoval o stretnutí so županmi minister Érsek.
Ďalšie stretnutia na tejto úrovni sa podľa neho uskutočnia v regiónoch alebo opäť na ministerstve dopravy. Minister a predsedovia krajov sa zhodli, že výstavba a údržba infraštruktúry sa má riešiť na základe odborných argumentov, a nie na základe politického presvedčenia.
Érsek počas rokovania opäť pripomenul tému prípadného otvorenia dlhovej brzdy pre výstavbu dopravnej infraštruktúry. Dôvodom je, že finančné prostriedky Európskej únie v tomto programovom období sú už vyčlenené na rozostavané úseky diaľnic a niektoré pripravované rýchlostné cesty či na modernizáciu železničných tratí. Zdroje štátneho rozpočtu na dopravné projekty sú pritom obmedzené.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba na stretnutí s ministrom spomenul všetky najpálčivejšie otázky dotýkajúce sa kolabujúcej dopravy v kraji. "Hovorili sme o dvoch diaľničných križovatkách Studienka a Rohožník, o dopravnom železničnom uzle v Bratislave. Hovorili sme o Senci a diaľničnej križovatke Triblavina, o rozširovaní diaľnice D1, o pokračovaní projektu výstavby D4 a R7, o štvorprúdovej seneckej ceste, a taktiež o obchvate Modry a Pezinka," povedal Droba. Dotkli sa aj plánovaného rozšírenia električkovej trate v bratislavskej Petržalke a tiež uvažovanej osobnej dopravy po Dunaji.