BRATISLAVA - Stranu Sloboda a Solidarita neprekvapilo, že žiaci na Slovensku prepadli aj v testovaní tímového riešenia problémov v rámci PISA 2015.
"Je to dôsledok dlhodobej odtrhnutosti slovenského školstva od reálneho života a novodobých výziev. Slovenské školstvo ide v starých koľajach. Štátny vzdelávací systém - počnúc ministerstvom školstva a končiac školami - nemá dostatok silných podnetov na kvalitatívne zmeny zvnútra ani zvonka," povedal poslanec NR SR a tímlíder SaS pre školstvo Branislav Gröhling.
Podľa neho je to v prvom rade zlyhanie politiky. "Strana Smer-SD so svojimi troma vládami a Slovenská národná strana, ktorej nominanti dlhodobo ovládajú rezort školstva, sú hlavnými vinníkmi tohto marazmu. Odráža sa to aj v práci štátnych inštitúcií, ktoré by mali v školstve a vzdelávaní presadzovať modernizáciu. Štátny pedagogický ústav namiesto toho pridáva a odoberá hodiny predmetom bez rozmyslu, reaguje na nedomyslené výstrely do tmy od SNS o brannej výchove či hodine dejepisu navyše, a výsledok vidíme v neschopnosti mladej generácie rozumieť svetu a problémom, ktoré pred nimi vyvstávajú," uvádza Gröhling.
Metodicko-pedagogické centrum by podľa SaS malo ukázať učiteľom, ako majú žiakov viesť k riešeniu problémov, práci v skupinách či kritickému narábaniu s informáciami. Výsledok PISA 2015 vrhá zlé svetlo aj na toto centrum.
"Žiadame ministerku školstva Martinu Lubyovú, aby slovenskej verejnosti predstavila v krátkom čase plán, akými opatreniami chce zvýšiť zručnosti slovenských žiakov na štátnych školách tak, aby boli dobre pripravení žiť v 21. storočí," uzavrel Gröhling.
Informoval o tom poslanec NR SR Branislav Gröhling.