BRATISLAVA – Musíme nájsť lepší spôsob, ako míňať zdroje, lebo sme ich míňali divne a mohlo viac skončiť priamo u pedagógov alebo v školách. Povedal to dnes predseda Národnej rady SR a exminister školstva Peter Pellegrini počas prijatia účastníkov ankety o najobľúbenejšieho učiteľa či učiteľku na Slovensku - Zlatý Amos. Ako dodal, pri niektorých projektoch, ktoré súviseli so školeniami, si nebol vždy istý, či prinášajú pre pedagóga ten efekt, ktorý mali priniesť.
Pellegrini nechcel byť konkrétny, ale do budúcna by sa mali podľa neho peniaze využívať tak, aby dali učiteľovi to, čo potrebuje. "Aby to neboli vymyslené projekty a školenia z úrovne ministerských úradníkov, ale aby si učitelia sami povedali, že potrebujú získať konkrétne zručnosti, a v čom ich majú školiť. V rámci adresnosti by som bol radšej, ak by peniaze do budúcna končili na konkrétnejšie účely, aby sami pedagógovia povedali, toto bolo fajn a toto potrebujeme," dodal Pellegrini.
Predseda parlamentu dnes otvoril aj tému učebnicovej politiky. Ako uviedol, pokiaľ štát financuje tvorbu učebnice, mal by to byť majetok štátu a práve štát by s ním mal nakladať ako chce. Štát by mal mať podľa exministra školstva možnosť zverejniť učebnice v digitálnej podobe, povoliť rozmnožovanie a nebyť v rukách autorských kolektívov a vydavateľstiev, ktoré na knihách participujú. "Som veľmi rád, že súčasné ministerstvo pristupuje k učebniciam inak a tvorí ich v spolupráci s pedagógmi, a tým pádom bude ministerstvo vlastníkom textov. Bude teda môcť využiť iba nejakého vydavateľa na vytlačenie a distribúciu knihy," dodal Pellegrini.
Predseda parlamentu dnes s účastníkmi ankety Zlatý Amos diskutoval napríklad aj o platoch v školstve či mobbingu a bossingu. Postavenie učiteľov sa podľa neho postupne každým rokom zlepšuje. Chýba mu však v médiách viac pozitívnych informácií o úspešných pedagógoch, žiakoch a školách.