BRATISLAVA - Od vstupu Slovenska do Európskej únie nikto nevenoval intenzívnu pozornosť tomu, aby slovenskí žiaci a študenti dostávali v oblasti EÚ kvalitné a systematické vzdelanie. Nemôžeme sa preto čudovať, že svoje volebné právo minulý rok využili len tri percentá z nich, oproti takmer 40 percentám v priemere celej EÚ. Povedal to poslanec Európskeho parlamentu Ivan Štefanec.
"Kým sa nezačneme seriózne zaoberať vzdelávaním, všetky náreky nad takzvaným slovenským paradoxom a nízkou účasťou vo voľbách do Európskeho parlamentu sú bezpredmetné,“ myslí si Štefanec a zároveň vyzdvihol učiteľky a učiteľov, ktorí sa napriek ťažkej finančnej a materiálnej situácii snažia európskym témam vo vyučovaní venovať. Podľa Štefanca je na vine nedostatočný záujem zo strany ministerstva školstva a jemu podriadených inštitúcií.
Študenti aj pedagógovia o európske témy podľa Štefanca záujem majú. "Mám v pláne obrátiť sa listom na ministra školstva, vedy, výskumu a športu a požiadať ho v tejto veci o stretnutie. Mojím cieľom je, aby sa na ňom zúčastnili aj zástupcovia pedagógov a ministrovi osobne predstavili svoje problémy a návrhy,“ uzatvára Štefanec.