BRATISLAVA – Do odovzdania kandidátok ostáva už len zopár dní. Výdavky na kampaň do spojených jesenných volieb na kampane evidovaných kandidátov na primátorov a županov dosiahli takmer dva milióny tristotisíc eur. Ukazuje to nový portál Transparency VOLBY.TRANSPARENCY.SK sumarizujúci dáta o prebiehajúcich kampaniach.
Prvej päťke najnákladnejších kampaní dominuje župan s obrovským náskokom. Posledný týždeň došlo k zmene na pozícii jednotky, pričom na prvé miesto sa dostal súčasný predseda Banskobystrického VÚC Ondrej Lunter, ktorý predbehol primátora Košíc Jaroslava Polačeka. Lunter do dnešného dňa minul 96 tisíc eur a Polaček 72 tisíc.
Za Polačekom v doterajších výdavkoch nasledujú kandidáti na županov Branislav Becík v Nitre (45-tisíc eur) a Peter Slyško v Žiline a na piatom mieste je Ján Nosko, ktorý sa uchádza o post primátora Banskej Bystrice. V Bratislave zatiaľ vedie podľa výdavkov na účtoch najväčšiu kampaň bývalý tenista a kandidát na starostu Petržalky Martin Kližan (21-tisíc eur).
Prím v tomto ohľade stále hrajú Sme rodina (436-tisíc) a OĽaNO (400-tisíc eur), ktoré si do výdavkov na samosprávne voľby zahrnuli aj celonárodné imidžové kampane súvisiace s nájomnými bytmi a rodinným balíčkom. Na treťom mieste je SaS s výdavkami cez 160 tisíc.
Dáta na portáli aktualizuje Transparency International každú hodinu až do volieb, postupne pribúdajú aj údaje o ďalších kandidátoch, ktorí si splnia povinnosť a nahlásia účty ministerstvu. K hlasovacím urnám sa Slováci postavia o 63 dní.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%