Prípravy na letný multižánrový festival Bažant Pohoda vrcholia. Na trenčianske letisko už prvé kamióny začínajú dovážať potrebný materiál, kosia sa trávnaté plochy a tím Agentúry Pohoda, finišujúci so všetkými detailami, sa už chystá na odchod do Trenčína, kde sa bude vyše týždňa budovať areál, ktorý vlani privítal denne vyše 30 tisíc návštevníkov.
Tento rok teší organizátorov rekordný predpredaj vstupeniek, lákadlom je vyše 130 účinkujúcich, osem pódií, filmový Bažant Kinematograf, detský park, workshopy rôzneho druhu či adrenalínové atrakcie. Projekt Michala Kaščáka a Agentúry Pohoda odolal v prípravách na 13. ročník aj dennodenne spomínanej finančnej kríze.
Generálnym partnerom festivalu zostáva už ôsmy rok Zlatý Bažant, hlavnými partnermi O2 a Garnier, pribudli aj noví hlavní partneri – ČSOB a Tesco. K tomu takmer štyridsať partnerov, ktorí sa tiež veľkou mierou pričinili o to, aby si návštevníci užívali festival nielen s nabitým programom, ale aj kvalitnými službami, spríjemňujúcimi život na letisku.
NAY Tanečný dom bude zase priestorom, kde sa v tanečných workshopoch stanú návštevníci učinkujúcimi. „Sme radi, že naši partneri sú partneri v pravom slova zmysle a spolu s nimi môžeme ponúknuť návštevníkom aj niečo viac, ako len samotný program,“ hovorí Veronika Vrabcová, styčný dôstojník Agentúry Pohoda a všetkých partnerov.
Samozrejmosťou je aj špičkové zabezpečenie pódií, hlavné scény sú vybavené veľkoplošnými obrazovkami, ktoré divákom dotvárajú zážitok z vystúpení, technika, zvuk i nástrojové vybavenie najvyššej kvality sa rieši do najmenších detailov. Katarína Kintlerová v ostatných dňoch nespúšťa z ucha telefón, raz rieši ultramodernú LED obrazovku, vzápätí obyčajné klince. „Práve sme uzavreli všetky stany, ktoré na letisku využijeme. Len Celtima nám dodá 5.380 metrov štvorcových stanových priestorov, dohromady ich bude ešte viac,“ aktuálne oznamuje šéfka produkcie, starajúca sa o stavbu i vybavenie nielen všetkých ôsmych pódií, ale aj ďalších priestorov, slúžiacich návštevníkom festivalu.
Organizátori Bažant Pohody sa snažia zabezpečiť absolútny komfort aj učinkujúcim. V týchto dňoch sa podpisujú posledné kontrakty a podľa slov Jany Polnischovej je komunikácia s agentmi a manažmentom interpretov bezproblémová. Jana musí v tomto roku napríklad zvládnuť logistiku dvoch najväčších telies v histórii festivalu – 120-členného spoločného súboru britského Royal Choral Society s košickým Zborom sv. Cecílie pri Dóme sv. Alžbety a 76-členného spoločného orchestra Slovenského národného divadla a Maďarskej štátnej opery.
Všetkých zahraničných interpretov budú sprevádzať skúsení sprievodcovia, na festivale ich bude pracovať takmer päťdesiat. „Niektorí učinkujúci mali o našom festivale dobré referencie a rozhodli sa zostať u nás dlhšie. Sú takí, čo prídu už vo štvrtok a odídu až v nedeľu. Síce sa o nich musíme postarať, ale z takýchto starostí máme radosť,“ hovorí Katarína Tomášeková, ktorú pozná v Trenčíne a okolí hádam každý majiteľ ubytovacieho zariadenia. „Tento rok máme zaistených 1.334 postelí, o takmer tristo viac ako minulý rok.“
Ku komfortu festivalovníkov prispejú aj mimoriadne rýchliky Bažant Expres z Bratislavy a Interface Expres z Košíc a potom späť, autobusy od dopravnej agentúry Da.sk z trinástich slovenských a troch českých miest, či stanový hotel Kempingski s recepciou a budením hostí. Marris MuzikZoo pripraví stan, v ktorom si budú môcť hudobné talenty, ale aj tí bez hudobného sluchu vyskúšať rôzne nástroje, v Horalky Challenge Parku si na športových atrakciách zase otestujú telesné zdatnosti.
Zoznam.sk prinesie nonstop internet, Slovenská pošta svoju mobilnú pobočku a špeciálne pohľadnice s odosielaním zdarma. „Novinkou bude napríklad raňajkový Zanussi stan, kde si budú môcť návštevníci odložiť jedlo do chladničiek, zohriať nápoje či dať si pripraviť sendviče, kávu alebo čaj,“ láka Katarína Krátka, finišujúca line-up výčapov piva a Kofoly, stánkov s rôznym mäsitým i vegetariánskym občerstvením, sladkými i slanými pochutinami, vinární, kaviarní aj čajovní.
Bažant Pohoda chce byť jednoducho chutná, farebná a osviežujúca ako zmrzlina, ktorá je leitmotívom tohtoročného festivalového vizuálu.
Podrobné aktualizované informácie o festivale nájdete na stránke www.pohodafestival.sk.