MICHALOVCE - Tragická nehoda na železničnom priecestí sa stala včera pri Michalovciach. Poľskému kamionistovi uviazol náves na koľajniciach, rušňovodič v idúcom vlaku už zrážke nedokázal zabrániť. Utrpel, žiaľ, zranenia nezlúčiteľné so životom, po prevoze do nemocnice zomrel.
Nešťastie sa stalo vo večerných hodinách na chránenom železničnom priecestí v smere od Michaloviec na obec Suché v michalovskom okrese. K vážnej dopravnej nehode došlo medzi vlakom a nákladným autom zn. DAF s poľskou štátnou poznávacou značkou s pripojeným návesom, na ktorom bol naložený kombajn. "Podľa doterajších zistení vodič (52), občan Poľskej republiky, vošiel na železničné priecestie, pričom bol v tom čase prejazd cez železničné priecestie povolený, závory boli dvihnuté a svietilo biele svetlo. Pri prechádzaní sa mu zasekol náves na vyvýšenom mieste železničného priecestia vozovky a nemohol sa s vozidlom ďalej pohnúť," opísala hovorkyňa košických policajtov Jana Mésarová a doplnila, že následne do návesu krátko po 20-tej hodine narazil prichádzajúci rýchlik spolu s cestujúcimi, ktorý išiel z Humenného do Prahy.
Pri nehode sa rušňovodič (†51) ťažko zranil a po prevoze do nemocnice zomrel. "Došlo k ohrozeniu aj cestujúcich vo vlaku, nakoľko sa vlak po náraze vykoľajil," povedala Mésarová.
Pri nehode sa poškodil rušeň a závora železničného priecestia, čím vznikla železničnej spoločnosti škoda vo výške približne 30 tisíc eur. Poškodením návesu a naloženého kombajnu boli škody vyčíslené na približne 35 tisíc eur.
Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície v Michalovciach začal trestné stíhanie pre prečin všeobecného ohrozenia. Bližšie okolnosti, príčina a miera zavinenia nehody sú predmetom ďalšieho vyšetrovania aj za účasti znalca z odboru dopravy.
Stanovisko ZSSK k tragickej nehode pri Michalovciach
Na úseku Strážske – Michalovce sa v utorok 3. novembra večer o 20.05 h zrazil rýchlik R 442 Bohemia s nákladným autom. Pri zrážke bol vážne zranený rušňovodič, ktorý po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol. Cestujúci vo vlaku sa nezranili.
Vinníkom nehody nebol rušňovodič ani personál ZSSK. K tragickým následkom prispela veľmi nízka viditeľnosť - hmla a tma. Rušňovodič v danej situácii zachoval duchaprítomnosť, aby zabrzdil súpravu, v ktorej sa nachádzalo približne 50 cestujúcich. Vzdialenosť od prekážky na priecestí však bola kriticky malá.
Rušňovodič Pavol (51) patril k špičkovým zamestnancom, na železnici pracoval 32 rokov, z toho 28 rokov ako rušňovodič. Za ten čas bezpečne doviedol do cieľa tisícky vlakov a státisíce ľudí za prácou či rodinami. Službu, v rámci ktorej mal odviezť rýchlik Bohemia na úseku od Humenného do Košíc, dostal ako doplnkovú. Vystriedal kolegu, ktorý nastúpil na dovolenku. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyjadruje úprimnú ľútosť a sústrasť manželke a dvom synom.
Od vzniku samostatnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v roku 2005 je to druhá nehoda, ktorá sa skončila stratou života rušňovodiča. Obe sa stali na železničnom priecestí.