TOKIO - Americká celebrita Kim Kardashian pobúrila svojou novou značkou spodnej bielizne celé Japonsko. Značku, ktorej názov si nechala zaregistrovať aj ako ochrannú známku, pomenovala Kimono. Podľa Japoncov, ktorí tak nazývajú tradičný odev, tým hviezda uráža ich bohatú kultúru. Informovala o tom agentúra Reuters.
Kardashianová tento týždeň oznámila, že po celoročnej práci spúšťa novú značku tvarovacej spodnej bielizne. Názov značky Kardashianová odvodila od svojho krstného mena.
Naštvaní Japonci zaplavili sociálne siete s hashtag #KimOhNo. "Prosím, zmeň ten názov. Kimono je naša kultúra," napísala jedna z užívateliek twitteri. Tisíce ďalších pod uvedeným hashtagom zdieľali fotografie prepracovaných kimon a vysvetľovali, čo pre nich tradičné japonské rúcho znamená. Kardashianová podľa nich záleží len na peniazoch, a nezdráha sa preto ani vykrádať cudzie kultúry.
Obliekanie tradičného kimona, ktoré Japonky dnes nosia už skôr len pri zvláštnych príležitostiach, je veľmi zložitou záležitosťou. Odev sa viaže okolo tela a upevňuje sa niekoľko metrov dlhým pásikom, výber a vrstvenie dielov často podlieha prísnym pravidlám.