PRAHA - Leoš Mareš je známy ako moderátor a ľudia tiež chodia na jeho koncerty, kam si pozýva množstvo ďalších spevákov. Jeho fanúšikovia si však v poslednom čase mohli všimnúť, že je činný aj ako organizátor a promotér veľkých šoubiznisových akcií. Podľa zistení českých Hospodárskych novín môže vypredaná O2 aréna vyniesť až 30 miliónov českých korún za večer!
Leoš Mareš to kedysi skúšal ako spevák a mnohí si dodnes pamätajú, že pre neho boli typické obrovské kožuchy, ktoré vtedy nosil. Neskôr sa uplatnil ako moderátor a stal sa jedným z tých najlepších a najvyťaženejších v Česku.
Po rokoch dokonca obnovil aj svoje koncerty, len teraz z toho robí veľkú šou, kam si pozýva aj iných spevákov. Na jednom z nich napríklad nechýbal ani zosnulý Karel Gott, ktorý si tiež neváhal navliecť jeden z Marešových kožuchov.
Nejaký čas však už Mareš na svojom Instagrame promuje aj akcie iných kolegov zo šoubiznisu. Ľudí nabádal, aby si kúpili lístky na komika Štěpána Kozuba a angažoval sa aj pri megakoncerte Dary Rolins.
A nie je to len náhoda. Aktuálne značnú časť jeho príjmov vraj tvoria práve udalosti, na ktorých sa podieľa ako usporiadateľ. „Jeho príjmy majú v zásade 4 piliere, tým prvým je Instagram a najrôznejšie reklamné spolupráce. Ten činí zhruba 30 percent, desať percent tvorí moderovanie na Evrope 2, ďalších 10 percent firemné akcie a zvyšok, teda zhruba polovicu, tvoria akcie, ktoré organizuje,” vyhlásil v podcaste Hospodárskych novín reportér Michal Mareš.
Podľa neho je jeho menovec silný magnet, ktorý dokáže pritiahnuť pozornosť a aj si ju udržať. „Je stále v centre diania a pýši sa veľkou cieľovkou. Dokáže zo všetkého urobiť zisk, tým sa líši od veľa svojich kolegov, navyše to vie sám za seba, nepotrebuje manažéra, celé to ide za ním,” komentoval Leošove plusy redaktor.
Mareš navyše organizuje akcie v O2 aréne, ktorá je pre mnohých umelcov veľkým snom, teda najmä vypredaná aréna, samozrejme. A potom ide o naozaj veľké peniaze. Navyše, Mareš je aj v tomto doslova hlavička „Nerobí koncerty na kratšej strane, naopak, má okolo seba 360-stupňový rozhľad, a tak môže predávať celú plochu haly. Môže predať až dvadsaťtisíc vstupeniek. To sa potom dostávame k 30 miliónom, keď je vypredané, za jeden večer,” vyhlásil novinár v podcaste.
Samozrejme, neznamená to, že samotný Leoš Mareš zarobí 30 miliónov českých korún (cca 1,25 milióna eur) za večer, ale deliť si takýto zisk tiež nie je na zahodenie.