BRATISLAVA - Po dlhých 7 rokoch televízia Markíza prišla s radikálnou zmenou vo svojom dizajne. Vymenila a zmodernizovala svoje logo. Veľké zmeny samozrejme nezostali bez povšimnutia a takto diváci zareagovali.
Zmeny v živote sú prirodzené pre každého z nás. Vo väčšine prípadov sa snažíme spraviť posun vpred, no nie vždy sa vaše radikálne rozhodnutia stretnú aj s pozitívnym ohlasom druhých.
Na začiatku mája portál Mediaboom.sk avizoval očakávané zmeny u televízneho lídra na slovenskom trhu. A dnes Markíza prišla s úplne novým šatom. Po siedmich rokoch sa vedenie rozhodlo pre najradikálnejšiu zmenu v dizajne.
Dlho zaužívané logo televízie Markíza refreshli a zmodernizovali. Vyčnievajúce elementy z kruhu sú minulosťou a zostalo zachované len typické “M“ v čistejšom a modernejšom prevedení. V Záhorskej Bystrici ale zostali verní svojim povestným farbám - modrej a žltej. Naposledy robili väčšiu zmenu loga v roku 2017.
„Markíza je už viac než štvrťstoročie líder televízneho trhu, chceme byť stále o krok vpred a udávať trendy. Túto ambíciu potvrdzuje aj naozaj moderný a progresívny grafický vizuál, ktorý dnešným dňom dostali všetky naše televízne stanice a s nimi súvisiace online platformy. Považujeme to za prvý darček pre našich divákov k blížiacim sa 26. narodeninám Markízy, priamo na 31. augusta 2022 avšak máme pripravené aj ďalšie veľké prekvapenie,“ povedal pre Michal Borec, riaditeľ centra marketingu skupiny Markíza.
S novým logom prišlo aj zjednotenie dizajnu pre všetky televízne stanice patriace pod Markízu. Od dnešného dňa sa používa jednotné minimalistické logo aj pre stanicu Doma, Dajto a neposlednou novinkou je aj televízny kanál Krimi, ktorý bol akoby predzvesťou nových zmien.
Reakcie od televíznych divákov na seba nenechali dlho čakať a zmeny vyvolali okamžitý rozruch. „Pamätám sa, keď ste menili prvé logo, kde bolo M v kruhu, za druhé, ktoré sa dalo napísať jedným ťahom a hlavným dôvodom malo byť, že je nesmierne dynamické oproti tomu predchádzajúcemu. Takže ste sa vlastne vrátili k pôvodnej stratégii, akurát ste tomu emku odfikli chvostík. Aj to si môže človek kadejako vysvetliť,“ napísal jeden zo sledovatelov.
Viacerí tvrdia, že predchádzajúca grafika bola krajšia a nová im je na smiech. Mnohí považujú túto zmenu za zbytočnú a náklady na zmenu za peniaze vyhodené von oknom.
A veľa ľudí začalo nové logo spájať s Ukrajinou a s farbami ukrajinskej vlajky. No v skutočnosti Markíza odjakživa pracovala s touto paletou farieb. Ako sa hovorí, 100 ľudí, 100 chutí. Faktom však je, že táto televízia sa oddnes svojim divákom predstavuje v modernejšej vizuálnej podobe s vynoveným logom aj s novými jinglami.