BRATISLAVA - Náročné chvíle! Tie prežíva v tomto období jedna z najväčších slovenských televízií - Markíza. Modro-žltá stanica už viackrát v tomto roku okúsila trpkú príchuť porážky. Nedokáže sa totiž v lukratívnom podvečernom čase vyrovnať konkurenčnej Jojke. Najnovšie pohorela s reláciou Majster pekár, ktorá divákov vôbec nezaujala. Televízia ju preto z obrazoviek stiahla už po druhej časti. Takto na dne v Záhorskej Bystrici ešte neboli.
Markíza sa na slovenskom trhu dlho držala na poste lídra. S prehľadom porážala konkurenciu a svojím programom medzi divákmi doslova hviezdila. No akosi sa televízii zo Záhorskej Bystrice v poslednom období prestáva dariť... Viackrát v tomto roku si totiž tvrdo nabila ústa.
Až tak, že v histórii televízie by sa pokojne dalo hovoriť o vyslovene najhoršom období. Stanica akoby sa nedokázala spamätať z úspechu konkurenčnej relácie Moja mama varí lepšie ako tvoja. Všetky prostriedky, ktoré doposiaľ použila v boji proti nej, totiž na plnej čiare pohoreli.
A takýto osud najnovšie postihol aj novinku Majster pekár, ktorou si televízia chcela ešte na konci roka vylepšiť sledovanosť... No bol to chybný krok. Program sa totiž stal obrovským prepadákom a sledovanosťou ho porazila dokonca aj verejnoprávna RTVS s reláciou 5 proti 5.
Ktovie, čo bolo pravým dôvodom neúspechu, no jedným z faktorov mohol byť aj fakt, že šou bola takpovediac šitá horúcou ihlou. A ako píše portál mediaboom.sk, na relácii to bolo jasne poznať. Chýbali jej totiž atraktívne reality prvky, kvalitnejšia produkcia a problémom boli aj prekombinované pravidlá, či celá štruktúra šou.
„Pripomína skôr reláciu malej tématickej stanice o varení ako program lídra trhu, ktorý má k tomu ambíciu s projektom vyrukovať v dôležitom čase o 18-tej,“ tvrdí mediaboom.sk. Nízka sledovanosť sa navyše odzrkadlila aj na počte divákov hlavnej spravodajskej relácie. Kompetentní tak stratili trpezlivosť a už po dvoch dňoch pekársku šou nadobro stiahli z vysielania.
Nejde však o jediný neúspech Záhorskej Bystrice za uplynulých 12 mesiacov. Trpkú porážku okúsila modro-žltá stanica aj v septembri. Vtedy sa opakovane stalo niečo, čo bolo ešte pred pár rokmi neslýchané. Konkurenčnej Jojke sa v sledovanosti podarilo preskočiť markizácke spravodajstvo.
To bolo pritom doposiaľ akousi vlajkovou loďou ich programu a moderátori Televíznych novín patrili k veľkým hviezdam šoubiznisu. Najväčšiu slávu však už majú za sebou... Dôkazom je aj fakt, že napríklad v deviatom mesiaci tohto roka ho spravodajstvo z Koliby porazilo až päťkrát za jeden týždeň a niekoľkokrát ho pokorila dokonca aj relácia Krimi.
Sklamanie pre markizácke hviezdy: Kedysi boli na vrchole a dnes...
Neslávny osud postihol aj seriál Kukučka, ktorý napokon Markíza odpratala na menšiu stanicu a vysielala v nelukratívnom poobednom čase. Nakoniec ho z obrazoviek stiahla úplne. Išlo pritom o jeden z tých drahších seriálov, ktorých náklady sa zvyknú pohybovať aj okolo 30 tisíc eur za jedinú časť.
Kruté vytriezvenie pre Markízu: 30 tisíc eur denne letí von oknom!
Markíza tak bude musieť poriadne popremýšľať, čo divákom prinesie nabudúce. Lebo ak to pôjde takto ďalej...