BRATISLAVA - Provokovali až príliš! Televízia Joj spustila pred odštartovaním jesennej vysielacej štruktúry masívnu bilbordovú kampaň. Tá začala nejasnými provokujúcimi výrokmi. Neskôr - v ďalšej fáze, ich spojila so svojimi projektmi. No stačila jediná veta v reklame na Show Jana Krausa, a problém bol na svete. Pobúrení Slováci sa totiž sťažovali Rade pre reklamu, že kompetentní z Koliby v nej šokovali až príliš. A tá dala ich výčitkám za pravdu. Propagácia relácie prebehla neetickým spôsobom.
Jojka v auguste zaplavila Slovensko bilbordmi s rôznymi dráždivými výrokmi. Z reklamných pútačov totiž svietili vety ako napríklad: „Mafián a sukničkár starostom?” alebo „Sex je zábava pre chudobných”.
S čím tieto myšlienky súvisia, vyšlo na povrch až v ďalšom priebehu kampane. V druhej fáze totiž boli na plagátoch konkrétne tváre súvisiace s jesennými projektmi televíznej stanice. Pikantná sexuálna téma patrila k Show Jana Krausa. Nové bilbordy obsahovali výrok moderátora v znení: „Ak je sex pre chudobných, už ako pionier som bol veľmi chudobný.”
Takáto reklama sa však nepozdávala viacerým Slovákom, najmä z radov rodičov. Tí dokonca neváhali podať sťažnosť Rade pre reklamu. Komisia sa podnetom zaoberala pred pár dňami. A dala sťažovateľom za pravdu.
Takáto propagácia relácie nebola podľa rady etická najmä s ohľadom na deti. „Použitie výroku v rámci reklamy v podobe, ktorú si zvolil zadávateľ, môže negatívne ovplyvniť mladistvých, ktorí pravdepodobne nie sú schopní interpretovať výrok v kontexte postavy Jana Krausa, ale naopak, môžu tvrdenie vnímať doslovne a myslieť si, že sex v mladistvom veku je prirodzená a normálna aktivita,” uvádza arbitrážna komisia v rozhodnutí, ktorým sťažnosť uznala za opodstatnenú.
Výsledok už podľa našich informácií oznámili aj samotnej televízii Joj. „Neostáva nám nič iné, len rešpektovať rozhodnutie Rady. Súčasťou kampane, ktorú televízia JOJ prezentovala v auguste a v septembri, bolo sedem vizuálov, ktoré spolu vytvárali celkový obraz o pripravovanej jesennej štruktúre. Predmetný výrok bol presnou citáciou zo Show Jana Krausa, ktorá paradoxne nikoho neurážala,” reagovala na tento verdikt hovorkyňa stanice Lucia Kulihová.
Zdá sa však, že na Kolibe vyjdú z tejto situácie bez výraznejšieho trestu. Kampaň mali totiž zaplatenú len na určité obdobie, ktoré už našťastie pre nich skončilo. Odporučenie na stiahnutie tak už prakticky nemá význam - bilbordy sú už prelepené novými plagátmi. Stačí teda uhradiť pomerne nízky administratívny poplatok a sú z toho vonku.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%