BRATISLAVA - Slovenská národná strana (SNS) minula tento týždeň zo svojho volebného účtu 207-tisíc eur, viac ako ktorákoľvek iná strana v kampani. Pokúša sa tak zachrániť pokles volebných preferencií reštartom kampane. Uviedla to mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS). Druhú najväčšiu kampaň týždňa mala koalícia Progresívne Slovensko/Spolu s výdavkami 131-tisíc eur, tretiu strana Za ľudí so 100-tisíc eurami.
„SNS zvýšila aj aktivitu na Facebooku, kde od víkendu podľa svojho transparentného účtu investovala už 5 700 eur, viac ako kedykoľvek predtým v takom krátkom čase. Dominovali statusy o návšteve Andreja Danka v Portugalsku," informovala organizácia.
Do minulého týždňa mala SNS podľa TIS najslabšiu kampaň spomedzi trinástich strán, ktoré majú najväčšiu šancu dostať sa do budúceho parlamentu. Za prvé tri mesiace oficiálnej predvolebnej kampane minula SNS 311-tisíc eur, čo je pätina v porovnaní s výdavkami strany Smer - sociálna demokracia a menej ako polovica výdavkov strany Sloboda a Solidarita.
Ako TIS dodalo, SNS patrí k stranám, ktoré majú svoju volebnú kampaň postavenú výlučne na straníckych peniazoch. Na transparentný účet strana zatiaľ neprijala žiaden dar a na svojej stránke neinformuje ani o pôžičkách. „Podľa našich prepočtov založených na výročných správach SNS a výdavkoch na minuloročné eurovoľby už SNS nebude mať veľa voľných zdrojov na to, aby vo februári viedla rozsiahlu kampaň na úrovni svojich konkurentov z parlamentu," uzavrelo TIS.
V hodnotení transparentnosti kampaní oznámkovala mimovládna organizácia SNS priemernou trojkou. Strana neposkytuje informácie o svojej kampani a jej financovaní. Jej stranícky transparentný účet je málo podrobný a jednu pätinu doterajších výdavkov presunuli do medzičlánku - dvornej agentúry Green Day, ktorej konateľom je jeden z okresných šéfov strany Slavomír Leysek. Ako uviedla mimovládna organizácia, firma má už viac ako rok daňové nedoplatky, ktoré v januári dosiahli sumu 2 318 eur.