BRATISLAVA – Viac ako dva milióny občanov v sobotu prišli k volebným urnám, aby rozhodli o tom, ktorý z prezidentských kandidátov bude päť rokov rozhodovať o našej krajine. Mienil tak učiniť i Rado, nebyť trpkej skúsenosti so Slovenskou poštou. Tá mu podľa jeho slov neumožnila vyzdvihnúť si svoj volebný preukaz.
Rado chcel tak, ako každý právoplatný volič, prísť v sobotu k volebnej urne a odovzdať tak svoj hlas jednému z kandidátov na post prezidenta SR. Preto si vybavil na miestnom úrade svojho trvalého bydliska voličský preukaz, lebo v deň prvého kola v poobedňajších hodinách odlietal z Viedne a z hlavného mesta by domov nestihol prísť načas, aby odvolil.
A tak si v piatok zašiel vyzdvihnúť svoj hlasovací preukaz na pobočku pošty na Sibírskej ulici v bratislavskom Novom Meste. Ako vyrozumel z lístka, pošta mala byť otvorená do šiestej večer. „Avšak dnes (15. marca, pozn. red.) mi nebolo umožnené vyzdvihnúť si voličský preukaz, pretože pobočka Slovenskej pošty má mimoriadne otváracie hodiny v piatky od 1. 3. 2019 do 31. 3. 2019 len do 13:00, avšak na oznámení o uložení zásielky je čas uvedený v piatok od 07:00 do 12:00 a od 13:00 do 18:00,“ posťažoval sa nám čitateľ.
Vzniknuté nedorozumenie nehodlal nechať tak, preto zatelefonoval na číslo uvedené na pečiatke. „Bolo mi povedané, že si môžem ísť vyzdvihnúť voličský preukaz v pondelok,“ krúti hlavou Rado nad administratívnou chybou pošty.
V tejto veci sme sa spojili s jej hovorkyňou, Evou Rovenskou. Tá má za to, že Rado si nemal nechať vyzdvihnutie preukazu na poslednú chvíľu. „Zákazník si môže svoju zásielku vyzdvihnúť na pošte v priebehu 18-tich dní od termínu pokusu o doručenie, kedy doručovateľ zákazníka nezastihol. Zákazník bol o zásielke čakajúcej na pošte informovaný od 6. marca 2019, teda 10 dní pred termínom uskutočnenia volieb,“ mieni hovorkyňa.
Čítajte aj: Tragikomédia Slovenskej pošty na vlastnej koži: FOTO To, čo zažil Tomáš, je snáď zlý vtip!
Vysvetlila aj, že ľudia boli informovaní o zmenách otváracích hodín pošty vopred priamo na pobočke a internete.
Zároveň sa v mene spoločnosti za vzniknutú nepríjemnosť ospravedlnila. „Vzniknutá situácia nás mrzí, avšak odporúčame zákazníkom, aby si nenechávali vyzdvihnutie zásielky na poslednú chvíľu a skontrolovali si otváracie hodiny pobočky pošty na webovej stránke pošty alebo prostredníctvom zákazníckeho servisu Slovenskej pošty,“ dodala Rovenská.