BRATISLAVA - Na Slovensku v týchto dňoch zúri chrípková epidémia, v dôsledku ktorej sú čakárne plné pacientov. Lekári majú čo robiť, aby stíhali všetkých vyšetriť. Naša čitateľka má však bohužiaľ opačnú skúsenosť. Doktorka jej jednoducho povedala, že nemá na ňu čas.
Pani Denisa sa v utorok vybrala na polikliniku na Mýtnej ulici v Bratislave, pretože ju už mesiac pobolieva oblička. Keď prišla do čakárne, zistila, že jej lekárka je práceneschopná a zastupuje ju iná. A tu nastáva problém, pretože tá ženu odmietla vyšetriť. Vraj nemá čas. "Možno nabudúci týždeň, mám svojich pacientov," odvetila.
To Denisu naozaj zarazilo. Konečne si totiž v práci vybavila voľno a teraz ju nechcela vyšetriť. Najhoršie je, že pacientke navyše odmietla vypísať výmenný lístok k urologičke. Vraj ak nekrváca a neodpadáva, má ísť preč. "Mne každý mesiac odchádzajú z výplaty do zdravotnej poisťovne odvody a odmietne ma vyšetriť? Je toto možné?," pozastavuje sa nad konaním lekárky.
Denisa sa však nenechala odbiť a počkala, kým zastupujúca doktorka vyšetrí všetkých svojich pacientov, ktorí prišli po nej. Vyšetrenia sa nakoniec dočkala, na rozdiel od viacerých ľudí, ktorých lekárka otočila rovno domov.
Zaujímalo nás preto, ako treba postupovať v prípade, ako je tento. "Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti zastupuje iného poskytovateľa ZS v plnom rozsahu, a to na základe vzájomnej dohody. Ak poskytovateľ uvádza, že nemôže vyšetriť pacienta z časových dôvodov, musí mu aspoň poskytnúť termín na vyšetrenie. Ak ide o neodkladnú zdravotnú starostlivosť, je povinný poskytnúť ju pacientovi neodkladne," uvádza hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Lucia Forman. Ak má pacient pocit, že bol poškodený a nebola mu poskytnutá náležitá zdravotná starostlivosť, môže podať podnet na BSK. Kraj ich následne preverí.