NITRA – Tak to je naozaj veľa. Človek, ktorý má v rukách osudy desiatok ľudí si s nimi zahráva. Občanom už došla trpezlivosť a svoj strach opísali. Vodič autobusu riadi prímestský spoj vo vysokej rýchlosti len jednou rukou. Čo robí tou druhou? A čo na to kompetentní?
„Chcem sa sťažovať na telefonovanie vodiča za volantom autobusu. Permanentne na linke Sereď - Nitra sedím za vodičom alebo šikmo od vodiča, ktorý vedie plný autobus ľudí, či už mladých alebo starých. Chcem na to týmto spôsobom upozorniť a dúfam, že sa to nejako začne riešiť, pretože aby autobusári ohrozovali životy nás ľudí, sa mi absolútne nepáči,“ sťažuje sa pobúrená čitateľka.
Linku na trati Sereď - Nitra prevádzkuje spoločnosť Arriva Nitra. „Na základe uvedeného nie je možné riešiť predmetný nedostatok, pretože nevieme, ktorý deň dotyčná pani cestovala, ani v akom čase. Ak by chcela, aby sme v danej veci realizovali nápravné opatrenia, nech sa obráti priamo na našu spoločnosť mailom na sekretariát generálneho riaditeľa a doplní chýbajúce informácie,“ vyzval prevádzkový riaditeľ Arriva Nitra, a.s. Miroslav Čurgali.
Je všeobecne známe, že za volantom vodič nesmie telefonovať spôsobom – jednou rukou držím mobil, druhou rukou volant a treťou radím rýchlosť. Ak už sadáte za volant s tým, že čakáte súrny telefonát alebo si vaše pracovné aktivity vyžadujú byť stále „na mobile“ používajte zariadenia umožňujúce bezpečne obidvoma rukami obsluhovať vozidlo. Určite ich poznáte, ide o zariadenia „hands free“ teda „voľné ruky“. Váš telefón by mal mať vybavenie s týmto systémom. Najčastejšie je to slúchadlo s mikrofónom, ktoré si dá vodič pred jazdou na ucho.
Iný spôsob je telefonovať hlasitým hovorom. Ide o to, že vozidlo alebo mobil má systém hlasitého hovoru. Vodič tak môže rozprávať ako so spolujazdcom.
Pripomíname, že rovnako je zakázané mať síce ruky voľné, ale telefón pridržiavať na podvihnutom pleci naklonenou hlavou.
Vodičovi na linke Sereď - Nitra, ktorý podľa rozhorčenej čitateľky počas vedenia autobusu často telefonuje, môže byť na základe interných predpisov spoločnosti „nepriznaná nadstavbová zložka mzdy.“ Ako vysvetlil Čurgali, po prediskutovaní problému s vodičom a na základe zákona, ktorým sa riadia interné predpisy spoločnosti, mu nemusí byť vyplatená určitá suma peňazí.
Máte podobnú skúsenosť s nitrianskymi vodičmi alebo s vodičmi v rámci Slovenska? Dajte nám vedieť na tipy@topky.sk, aby sme sa na problém pozreli detailnejšie.
„Je to nezodpovedné a egoistické a myslím, že nie som jediná, ktorej to prekáža. Ale dúfam, že to uvidia aj iní ľudia, aby si dávali pozor!“ varuje pobúrená čitateľka.