Igor Barát (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku bude vrcholiť v najbližších mesiacoch.
Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta všetky najvýznamnejšie projekty v rámci kampane vyvrcholia práve v mesiacoch september až december. Občanov tak 27. septembra čaká celonárodný "Deň eura", ktorý sa uskutoční pri príležitosti 100 dní do zavedenia novej meny. Ako ďalej Barát doplnil, v tento deň sa budú vo všetkých krajských mestách organizovať informačno-zábavné podujatia. Podľa jeho slov v rovnaký deň odštartuje aj ďalší projekt "Euromobil na cestách", ktorý bude až do konca roka navštevovať odľahlejšie oblasti Slovenska a prinášať informácie o príchode novej meny. Občania dostanú začiatkom novembra do každej domácnosti aj poštovú zásielku so všetkými potrebnými informáciami vrátane eurokalkulačky.
Spomínaná poštová zásielka bude obsahovať šestnásťstranovú informačnú brožúru. Tá bude podľa Baráta obsahovať komplexné informácie, pričom bude zároveň jednoduchá a prehľadne spracovaná. "Bude to komplexná informačná zásielka, ktorá do každej rodiny, do každej domácnosti, prinesie všetky dôležité informácie," doplnil Barát. Pred koncom roka je pripravená aj časť kampane, ktorá bude okrem iného informovať občanov o tom, aby nezabudli na peniaze a úspory, ktoré majú v hotovosti doma a uložili ich na bankový účet. "Banky bezplatne, automaticky a bez toho, aby ich klient musel vyzývať, všetky peniaze na účtoch a vkladných knižkách zmenia, podľa konverzného kurzu," konštatoval Barát. Zároveň dodal, že časť informačnej kampane bude informovať aj o tom, že všetky eurové mince majú svoju hodnotu a občania by na to mali pri platení od nového roka pamätať. Popri spomínaných projektoch budú paralelne aj naďalej pokračovať projekty zamerané na citlivé cieľové skupiny, ktoré potrebujú pri informovaní špecifický prístup. Ide napríklad o Rómov, seniorov, osamelo žijúcich ľudí, ľudí s telesným a duševným postihnutím a podobne.
Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku, ktorá začala v úvode tohto roka, má občanom pomôcť pripraviť sa na zavedenie novej meny od 1. januára budúceho roka. Od tohto dňa bude na Slovensku možné ešte 16 dní platiť slovenskými korunami aj už novými eurovými bankovkami a mincami. Po skončení tohto duálneho obehu oboch mien sa euro na Slovensku stane jediným oficiálnym platidlom.
Spomínaná poštová zásielka bude obsahovať šestnásťstranovú informačnú brožúru. Tá bude podľa Baráta obsahovať komplexné informácie, pričom bude zároveň jednoduchá a prehľadne spracovaná. "Bude to komplexná informačná zásielka, ktorá do každej rodiny, do každej domácnosti, prinesie všetky dôležité informácie," doplnil Barát. Pred koncom roka je pripravená aj časť kampane, ktorá bude okrem iného informovať občanov o tom, aby nezabudli na peniaze a úspory, ktoré majú v hotovosti doma a uložili ich na bankový účet. "Banky bezplatne, automaticky a bez toho, aby ich klient musel vyzývať, všetky peniaze na účtoch a vkladných knižkách zmenia, podľa konverzného kurzu," konštatoval Barát. Zároveň dodal, že časť informačnej kampane bude informovať aj o tom, že všetky eurové mince majú svoju hodnotu a občania by na to mali pri platení od nového roka pamätať. Popri spomínaných projektoch budú paralelne aj naďalej pokračovať projekty zamerané na citlivé cieľové skupiny, ktoré potrebujú pri informovaní špecifický prístup. Ide napríklad o Rómov, seniorov, osamelo žijúcich ľudí, ľudí s telesným a duševným postihnutím a podobne.
Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku, ktorá začala v úvode tohto roka, má občanom pomôcť pripraviť sa na zavedenie novej meny od 1. januára budúceho roka. Od tohto dňa bude na Slovensku možné ešte 16 dní platiť slovenskými korunami aj už novými eurovými bankovkami a mincami. Po skončení tohto duálneho obehu oboch mien sa euro na Slovensku stane jediným oficiálnym platidlom.