AUCKLAND - Reklama novozélandských aerolinií zobrazujúca staršie slobodné dámy ako dravé šelmy, ktoré v nočných baroch číhajú na mladých mužov, pohoršila novozélandskú verejnosť. Sťažujú si na ňu ženy i muži, ktorí sa v minulosti stali obeťami znásilnenia, píše agentúra Reuters.
Pre slobodné ženy v strednom veku, ktoré vyrážajú na "lov" mladších mužov, sa pre ich sexuálne agresívne správanie v angličtine ustálil výraz "cougar" (puma). Reklama formou fiktívneho dokumentu zobrazuje ženy ako šelmy, ktoré sa cez deň "živia drobnou vegetáciou" a v noci "vyrážajú na kus čerstvého mäsa". Tým má byť mladík, ktorý sa v "nestráženej chvíli oddelí od stáda". "Puma" ho odvlečie k sebe domov, kde ho "donúti počúvať Enyu alebo dokonca Eurythmics".
Kampaň má nalákať slobodné ženy stredného veku na zľavnené lístky na majstrovstvá v ragby vo Wellingtone.
Reklama sa nepáči novozélandskej organizácii pre prevenciu a pomoc obetiam znásilnenia, podľa ktorej je nechutná a degraduje ženy. K spotu majú vraj výhrady i zamestnanci aerolínií.
"Reklama propaguje potenciálne nebezpečné správanie a ja sa pýtam, prečo štátny dopravca podporuje sexuálnu agresivitu," povedala riaditeľka organizácie Kim McGregorová denníku The New Zealand Herald. "Máme i sťažnosti od mužov, ktorí boli znásilnení ženami, a ktorí sú veľmi pobúrení tým, že ich situácia má byť iným na smiech," dodala McGregorová.
Hovorkyňa aeroliniek uviedla, že kampaň je "odľahčená", priznala ale, že ju niektoré ženy vnímajú ako urážlivú. Napriek tomu vraj približne šesťdesiat žien zľavnenú ponuku využilo a aerolínie sa nechystajú kampaň stiahnuť.