BRATISLAVA - Kedysi sa vyzlečená pred kamerami necítila komfortne a hanbila sa. No profesionalita zvíťazila a keď má nahota svoje opodstatnenie a umelecká zámer, Táňa Pauhofová ponuky do filmov neodmieta.
Táňa Pauhofová sa narodila 13. augusta 1983 v Bratislave. Túžila sa stať plastickou chirurgičkou, neskôr súdnou lekárkou. Pracovala v rozhlase, neskôr sa dostala k dabingu až napokon k divadlu a herectvu.
Po gymnáziu sa rozhodla pre herectvo a vyštudovala VŠMU v Bratislave. Štúdium herectva ukončila v roku 2005. Už počas štúdia hosťovala v Činohre Slovenského národného divadla (SND) v inscenáciách Katarína a Alica v krajine zázrakov. Neskôr naštudovala postavu Roxany (Cyrano z Bergeracu) a Manon (Manon Lescaut). Inscenácia získala cenu Dosky 2006 v kategórii Najlepší ženský herecký výkon za postavu Manon Lescaut, ktorú stvárnila Táňa Pauhofová. Členkou Činohry SND je od roku 2007.
Vo filme začala pôsobiť už v roku 1995 v televíznom seriáli Škriatok. U divákov si v tom období vyslúžila titul detskej hviezdy. V prvom ročníku Vysokej školy múzických umení (VŠMU) si zahrala titulnú postavu vo filme režiséra Juraja Nvotu Kruté radosti (2002), za ktorý získala ocenenie Igric.
O rok neskôr v rozprávke Čert ví proč si zahrala hlavnú úlohu princeznej Aničky. Režisér ju chcel predabovať inou herečkou do českého jazyka, ona sa však počas nakrúcania naučila výborne rozprávať česky, preto režisér od svojho zámeru upustil. V českom romantickom filme Kousek nebe (2005) si zahrala hlavnú úlohu väzenkyne. Vo vedľajšej úlohe sa predstavila v ďalšom českom filme Indián a sestřička (2006).
Pokračovala aj spolupráca s režisérom Nvotom v titulnej úlohe vo filme Muzika (2007). S hercom Jánom Kronerom sa predstavila v hlavnej úlohe filmu Polčas rozpadu (2007). Diváci ju videli aj vo filmoch Román pro muže (2010), Konfident (2012), Horiaci ker (2013), Lída Baarová (2016), Všetko alebo nič (2017), Po čom muži túžia (2018), Šťastný nový rok (2019) a mnohých ďalších.
Účinkovala tiež v seriáloch ako Poslední sezona (2006), Ordinácia v ružovej záhrade (2007), Obchod so šťastím (2008), Nesmrteľní (2010), Terapie (2011), Horúca krv (2012), ZOO (2016), Za sklom (2018), Milenky (2018), Jenny (2019).
Za svoju prácu získala Cenu literárneho fondu 2007 za postavu Lujzy (Úklady a láska), nomináciu na ocenenie Slnko v sieti 2008 za herecký výkon vo filmoch Muzika a Polčas rozpadu. V roku 2007 dostala pozvanie na filmový festival Berlinare v nemeckom Berlíne, kde získala ocenenie Shooting Star. V roku 2009 získala Cenu Tatra Banky, v roku 2010 cenu Talent roka, ktorú každoročne udeľuje Liberálna spoločnosť.
K hereckej profesii často patrí aj nahota. Tá spočiatku Táni príliš nevoňala. „S nahotou mám problém, neviem sa uvoľniť. Veľmi sa hanbím. Takže vždy potrebujem vedieť, že scéna má vo filme zmysel,” povedala v roku 2006 pre české Právo.
A ani po rokoch netajila v jednom z rozhovorov z posledných rokov, že byť vyzlečená pred kamerou pre ňu naozaj nie je príjemné. „Ale keď (nahota) zmysel má a nakrúti sa to esteticky a čo najviac bezbolestne, potom z toho netreba robiť vedu,” povedala herečka. A nakoniec má nahých scén na konte celkom dosť...