Záujem o dovolenku strávenú pobytom a plavbou na jachte rastie v tomto roku medzi Slovákmi mimoriadne dynamicky.
Rezervácie slovenských záujemcov cez platformu Boataround.com vzrástli za prvé dva mesiace roka z hľadiska tržieb medziročne asi o 380 %, teda 4,8-násobne.
Pokračuje tak trend z januára, keď bol rast týchto rezervácií oproti januáru 2021 až na úrovni 392 %. V rebríčku milovníkov dovolenkového jachtingu na portáli, ponúkajúcom služby klientom v celej Európe, dosiahli Slováci na 3. miesto. Pritom pred rokom boli na piatej priečke. Celkový medziročný rast tržieb spoločnosti Boataround za január predstavoval 137 %. „Aktuálne sme v marci venovali 1% príjmov spoločnosti na humanitárnu pomoc pre Ukrajinu organizácii Človek v ohrození,“ uvádza Pavel Pribiš, zakladateľ a generálny riaditeľ platformy Boataround.
Chorvátsko, Grécko či Taliansko
Prvý mesiac roka bol pre spoločnosť z obchodného hľadiska veľmi úspešný a naznačil, že segment čaká silná sezóna. Tržby slovenského portálu prvýkrát prekročili hranicu 3 milióny eur za mesiac a podľa porovnávača Similarweb sa stal vo svojej brandži európskou jednotkou.
„Predpokladáme, že Slováci si v roku 2022 na Boataround zarezervujú lode v celkovej hodnote 5 miliónov eur. Trend stráviť dovolenku na jachte podporuje predovšetkým priaznivá cena, bezpečnosť a moderné technológie, ktoré do jachtingu prichádzajú,“ hovorí Pavel Pribiš, šéf portálu Boataround.
V januári urobil v priemere každý slovenský zákazník objednávku na tohtoročnú dovolenku na jachte asi za 3 400 eur. Najväčší záujem bol o pobyty na lodiach s domovskými prístavmi v Chorvátsku, Grécku a Taliansku.
V nárokoch sa Slováci vyrovnajú Rakúšanom
Slovenskí záujemcovia majú svoje špecifiká a podľa Pavla Pribiša sa viac podobajú tým rakúskym, ako napríklad českým. „Slováci sú „unicornom“ v rámci krajín V4. Preferujú modernejšie a lepšie vybavené jachty. Za svoje peniaze očakávajú komfort a bezproblémovú dovolenku,“ konštatuje šéf portálu Boataround.
„V porovnaní s Čechmi si o 18 % častejšie rezervujú jachtu na rodinnú dovolenku. Česi, naopak, viac preferujú dovolenku s priateľmi. Slováci minú v priemere o 300 eur viac za dovolenku na lodi než klienti v susednom Poľsku. Z hľadiska ceny Slováci preferujú rovnaké kategórie lodí, ako napríklad Rakúšania,“ dodáva.
Novým hitom je predsezóna
Letné mesiace júl a august sú prirodzeným vrcholom jachtingovej sezóny, doterajšie rezervácie však ukázali zvýšený záujem Slovákov aj o predsezónne pobyty. Za dovolenky na jachte v období jarných mesiacov zaplatili v januári vyše 2,5x viac ako pred rokom. „Pred 10 rokmi bola priemerná vyťaženosť lodí v Európe len okolo 16 týždňov v roku, dnes dosahuje hranicu 24 týždňov,“ pripomína Pavel Pribiš.
Dovolenku strávenú plavbou na zaujímavé miesta na prenajatej jachte už netreba považovať za luxusnú, nedostupnú či dokonca výstrednú záležitosť. Ponúkané ceny v tomto segmente sa v poslednom čase znížili vďaka niektorým momentom, ako sú efektivita využitia lodí či ich lepšia dostupnosť.
„Pokiaľ sa viete uskromniť a nepotrebujete najmodernejšie vybavenie, dovolenka na jachte mimo hlavnej sezóny vás vyjde cca. na 1 200 eur na týždeň pre 8 ľudí. To je asi 21 eur na osobu a noc, čo je cenovo viac než porovnateľné s dovolenkou napríklad v apartmánoch v Chorvátsku. Samozrejme, kvalita zážitku je na lodi omnoho silnejšia a človek tam má more doslova na dosah,“ uzatvára Pavel Pribiš, zakladateľ a CEO platformy Boataround.
O Boataround
Boataround.com patrí medzi najväčšie vyhľadávače jácht na svete, ktorý ponúka jednoduchú a bezpečnú rezerváciu jácht. Spoločnosť v roku 2016 založili Jana Escher a Pavel Pribiš. V súčasnosti pôsobí v 71 krajinách a má kancelárie v Bratislave, Aténach, Splite a Barcelone.
Web a zákaznícka podpora sú k dispozícii v 26 jazykoch vrátane slovenčiny. Platforma prepája vyše 2000 charterových spoločností a majiteľov lodí so záujemcami o prenájom a ponúka 27 tisíc jácht v 1 400 lokalitách. Vyhľadávač pracuje priamo s majiteľmi jácht a môže tak ponúknuť nielen najlepšiu cenu za prenájom, ale i pravdivé a overené informácie.
Od svojho vzniku získal tento slovenský startup postupne niekoľko investícií od platformy Crowdbery, českej investičnej spoločnosti MITON CZ a súkromných investorov z ČR a SR.
- reklamná správa -