Čo si predstavíte, keď sa povie likvidácia alebo likvidátor? Nie, nejde o žiadneho nájomného vraha, ale o veľmi dôležitého človeka pracujúceho v poisťovni. Konkrétne na likvidácii poistných udalostí, z čoho je odvodený aj názov tejto pozície. So zamestnancami likvidácie poistných udalostí poisťovne Generali sme strávili celý deň a ich práca rozhodne nie je nudná, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Spája totiž v sebe hneď niekoľko profesií – úradníka, znalca, lekára, právnika, servisného technika, ale aj detektíva.
„Našou hlavnou náplňou práce je skúmanie príčiny a okolností vzniku škodovej udalosti a posudzovanie jej rozsahu. Konkrétne v našom tíme je veľkou výhodou mať aj právnické vzdelanie, keďže okrem iného skúmame aj právny rámec vzniknutých škôd,“ hovorí Gabriela Korenčíková, ktorá má v poisťovni Generali v rámci Úseku poistných udalostí na starosti poistenie zodpovednosti. Vo firme pracuje už 17 rokov a hovorí, že za ten čas prešiel poistný sektor veľkou zmenou. „Digitalizácia priniesla zjednodušenie a automatizáciu viacerých procesov, ktoré uľahčili prácu likvidátorom a skrátili čas úspešného vyriešenia a vyplatenia poistnej udalosti klientovi,“ dodáva Korenčíková.
Samozrejmosťou je v Generali nahlasovanie poistných udalostí prostredníctvom webu alebo Klientskeho portálu, online sledovanie stavu poistnej udalosti, rýchla telefonická likvidácia menších škôd na majetku, videoobhliadka poistných udalostí, aplikácia na výpočet škody vozidla či dopredná likvidácia pri poistných udalostiach zo životného poistenia. Vďaka týmto procesom dokážu vo väčšine prípadov po doložení všetkých potrebných dokladov ukončiť likvidáciu poistnej udalosti už do 5 pracovných dní od jej registrácie.
Bez zodpovedného prístupu likvidátorov by to však nebolo možné. „Denne rieši likvidátor poistných udalostí motorových vozidiel v priemere 20 rôznych zadaní, ako je napríklad schválenie opravy vozidla, žiadosť o plnenie rozpočtom, vyhlásenie totálnej škody, schválenie obhliadky, kontrola vyúčtovaných faktúr servisom, ale aj celkovú komunikáciu s klientmi, ktorým sa stala poistná udalosť,“ hovorí Andrej Bittner z Odboru poistných udalostí motorových vozidiel poisťovne Generali.
Aj napriek vysokému pracovnému nasadeniu pristupujú v Generali k riešeniu každej škody s osobným prístupom. „Každému klientovi chceme v danej situácii poskytnúť to najlepšie riešenie. Napríklad, ak vaše auto poškodia krúpy, pošleme vás do servisu, ktorý sa špecializuje na opravu karosérie po krupobití, aby vaše auto vyzeralo ako predtým. Spokojnosť našich klientov je totiž pre nás prvoradá,“ vysvetľuje Bittner.
Okrem likvidátorov pracujú na Úseku poistných udalostí poisťovne Generali aj technici alebo tiež nazývaní obhliadkari. Ich hlavnou pracovnou náplňou je obhliadanie väčších škôd a spísanie protokolu o vzniknutej škode, ktorý následne posielajú do poisťovne na spracovanie likvidátorom. Jedným z nich je aj Ľubomír Fedák, ktorý má na starosti región od Prievidze až po hornú Oravu. „Ešte donedávna bolo bežné, že som mesačne za obhliadkami najazdil autom aj 4 000 kilometrov. Minulý rok však Generali prišla ako prvá poisťovňa na Slovensku s videoobhliadkami škôd, čo výrazne uľahčilo moju prácu a tiež mne aj klientom ušetrilo čas. S klientmi sa tak spojím po predchádzajúcej dohode prostredníctvom ich smart zariadenia a celú obhliadku škody si prejdeme pohodlne na diaľku. Tento spôsob obhliadky klienti vítajú aj vzhľadom na pandémiu,“ hovorí Ľubomír Fedák, technik poisťovne Generali.
Počas jeho práce ako obhliadkara poisťovne zažil rôzne zaujímavé situácie. Vraví, že pre neho nie je ničím nezvyčajným, ak ho počas zimy na Orave zapadnutého v snehu ťahajú traktorom alebo keď domov z práce prichádza s blatom až za ušami. „Najpamätnejší bol pre mňa moment, keď som bol obhliadať poškodený traktor na jednom roľníckom družstve na Orave. Ako si tak spisujem škody, povedal mi zamestnanec družstva, aby som sa pozrel za traktor, ale nezľakol sa. Asi 10 metrov odo mňa stála za traktorom medvedica s dvomi asi mesačnými mláďatami. Vtedy som zistil, že viem skutočne rýchlo utekať,“ hovorí so smiechom v hlase Ľubomír Fedák.
Klienti nahlásia poisťovniam každoročne tisíce poistných udalostí od škôd na majetku a na vozidlách až po tie na zdraví. V Generali sa pri riešení vašej škody stretnete okrem zodpovedného prístupu aj s veľkou dávkou empatie. „Klienti sa na nás a našich kolegov obracajú mnohokrát v ťažkých životných situáciách, ako sú vážne zdravotné diagnózy, poškodenie či strata domova, majetku a podobne. Vieme, že práve v týchto chvíľach sú, okrem odborného prístupu, empatia a ľudskosť nevyhnutné,“ uzatvára Juraj Páleš, riaditeľ Úseku poistných udalostí poisťovne Generali.
Viac informácií nájdete na www.generali.sk.
- reklamná správa -