PARÍŽ – Dobrý skutok alebo skvelá reklama? Čínsky miliardár Li Jinyuan (57) pozval svojich 6400 zamestnancov na štvordňový výlet do Francúzska, ktorý im celý preplatil. Naplnil viac ako 140 hotelov po celom Paríži a túto obrovskú skupinu zobral aj do svetoznámeho múzea Louvre. Všetko zavŕšil na úžasnom pobreží Cote D'Azur svetovým rekordom. Akým?
Li Jinyuan rezervoval aj 4760 izieb v 79 štvor- a päťhviezdičkových hoteloch v Cannes a Monaku, aby mohol spolu so svojimi zamestnancami vytvoriť najväčšiu ľudskú reťaz v histórii, čo mu odklepli aj zástupcovia za Guinnessovu knihu rekordov. Aby všetkých prepravil na Promenade des Anglais v Nice, musel využiť 147 autobusov. Francúzsko si vybral z dôvodu výročia 20-ročného partnerstva medzi jeho spoločnosťou a francúzskym regiónom.
Francúzi očakávajú, že vďaka tomuto výletu nechá Li v regióne 33 miliónov eur! Len v Paríži skupina minula 13 miliónov eur. Navyše, väčšina zamestnancov zostáva v Cannes do budúceho týždňa, aby sa mohli tešiť z prítomnosti slávnych počas filmového festivalu v Cannes. Ak sa pýtate, na čom vlastne Li tak zarobil, tak na biotechnológiach.
Jeho spoločnosť vznikla v roku 1995 a okrem starostlivosti o zdravie sa zaoberá aj turizmom a cestovným ruchom. No a s Francúzskom sa kamaráti najmä preto, že podľa OSN a údajov z posledných rokov, je to najnavštevovanejšia krajina sveta. Stúpa najmä záujem ázijských cestovateľov. Vráťme sa teda na začiatok. Bol to dobrý skutok alebo skvelá reklama? A vlastne, záleží na tom?