Je až prekvapivo ťažké donútiť tímy, aby boli vysoko ambiciózne. Mnohé firmy predpokladajú, že niečo je neuskutočniteľné, namiesto toho, aby sa zamysleli nad tým, ako to vyriešiť. A niektoré spoločnosti spohodlnejú a malými prírastkami sa venujú tomu, čo robili vždy. Naučte sa, ako to robí Google. Ako sa z neho stal svetový gigant a dokázal k sebe pritiahnuť tie najlepšie mozgy na svete.
Novinka Ako funguje Google vás vezme do vnútra tejto špičkovej spoločnosti, aby ste sa jej takpovediac pozreli na prsty.
Zistíte, ako hľadajú talenty – nábor je totiž tou najdôležitejšou vecou, ktorú musíte urobiť.
Naučíte sa, ako robiť stratégiu a že treba staviť na technické poznatky, nie na prieskum trhu.
V knihe si prečítate aj kapitoly o komunikácii, rozhodnutiach, či inováciách.
V dnešnej rýchlej dobe môžete v podnikaní uspieť len tak, že prilákate šikovných a kreatívnych ľudí a vytvoríte pre nich prostredie, v ktorom môžu vyniknúť a rásť. Ako na to vám prezradí práve táto výnimočná kniha Ako funguje Google.
Predseda predstavenstva a bývalý výkonný riaditeľ Googlu Eric Schmidt, rovnako ako bývalý senior viceprezident Jonathan Rosenberg prišli do Googlu pred viac ako desiatimi rokmi ako skúsení manažéri. Už vtedy bola firma známa tým, že všetko robí inak. Ak chceli Eric s Jonathanom uspieť, museli sa od základov znova naučiť všetko o manažovaní a obchode.
Dnes je Google celosvetovou ikonou, ktorá svojimi inováciami posúva hranice možného. Ako funguje Google je zábavne a ľahko napísaný „šlabikár“ toho, čo sa Eric s Jonathanom naučili počas budovania spoločnosti.
Autori vysvetľujú, ako technológie zmenili rovnováhu moci, ako v ustavične sa meniacom prostredí uspieť, ako prilákať nový „typ“ všestranných zamestnancov.
Autori sa v knihe Ako funguje Google zameriavajú na firemnú kultúru, a všetko dopĺňajú historkami, ktoré doteraz kolovali len v kuloároch spoločnosti Google.
Začítajte sa do knihy Ako funguje Google:
Predslov
Larry Page, spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ Googlu
Keď som bol mladší a prvýkrát som sa začal zamýšľať nad svojou budúcnosťou, povedal som si, že buď sa stanem profesorom, alebo založím firmu. Cítil som, že nech si vyberiem ktorúkoľvek z týchto možností, získam veľkú mieru samostatnosti – slobodu zamýšľať sa nad základnými princípmi a fyzikálnymi zákonmi nášho sveta, nie iba prijímať prevládajúce „učenie“.
Eric a Jonathan v knihe Ako funguje Google vysvetľujú, ako sa túto samostatnosť myslenia snažíme uplatniť takmer vo všetkom, čo Google robí. Bola to hybná sila našich najväčších úspechov a aj niekoľkých impozantných zlyhaní. V skutočnosti to boli úvahy o základných princípoch, ktoré dali Google do pohybu. Raz v noci som mal sen (doslova) a zobudil som sa, premýšľajúc o ňom... Čo ak by sa dal stiahnuť celý web a nechali by sa z neho iba jednotlivé odkazy? Chytil som do ruky pero a načarbal podrobnosti, aby som zistil, či by to vôbec bolo možné. Vtedy som ešte vonkoncom neuvažoval o vytvorení vyhľadávacieho nástroja. Až neskôr sme si so Sergeyom uvedomili, že kategorizáciou webových stránok na základe odkazov by sme mohli získať oveľa lepšie výsledky. Gmail tiež vznikol z vízie. A keď Andy Rubin vytvoril pred desiatimi rokmi Android, väčšina ľudí si myslela, že je šialené spojiť mobilné telefóny s open source operačným systémom.
V priebehu rokov som si uvedomil, že je až prekvapivo ťažké donútiť tímy, aby boli vysoko ambiciózne. Zdá sa, že väčšina ľudí sa v škole toto vizionárske myslenie nenaučila. Predpokladajú, že niečo je neuskutočniteľné, namiesto toho, aby sa zamysleli nad fyzikálnymi zákonmi nášho sveta a prišli na to, čo sa vlastne urobiť dá. Preto vkladáme toľko úsilia do toho, aby sme do Googlu najali samostatne mysliacich ľudí a stanovovali im veľké ciele. Pretože ak máte tých správnych ľudí a dostatočne ambiciózne sny, spravidla sa vám ich podarí naplniť. A ak sa to aj skončí neúspechom, pravdepodobne sa z toho niečo dôležité naučíte.
Je tiež pravda, že mnohé spoločnosti spohodlnejú a s malými prírastkami sa venujú tomu, čo robili vždy. To vedie k tomu, že takéto firmy, najmä v oblasti technológií, časom upadnú do zabudnutia, pretože zmena býva spravidla revolučná, nie evolučná. Preto je dôležité, aby ste sa prinútili staviť veľa na budúcnosť. Preto investujeme do zdanlivo mimoriadne špekulatívnych oblastí ako autá, ktoré budú šoférovať samy, alebo internet prostredníctvom balónov. Dnes si tieto projekty len ťažko vieme predstaviť v reálnom svete, keď sme však začínali s Mapami Google, mnohí si mysleli, že naša ambícia zmapovať celý svet a nafotiť každú ulicu sa ukáže neuskutočniteľná. Ak je teda minulosť predzvesťou našej budúcnosti, dnešné „veľké stávky“ sa o pár rokov nemusia zdať až také bláznivé.
Toto sú niektoré z princípov, ktoré považujem za dôležité. A ešte viac ich nájdete na nasledujúcich stranách. Dúfam, že niektoré z týchto nápadov si zoberiete za svoje a sami urobíte niečo neuskutočniteľné!