BRATISLAVA - Vo vyše 72 percentách domácností na Slovensku nechýbal v minulých mesiacoch osobný počítač. Prístup na internet malo asi 68 percent domácností. Približne tretina obyvateľov Slovenska starších ako 16 rokov nakúpila počas uplynulého roka tovar či službu za pomoci internetu.
Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky Štatistického úradu. Začiatkom roka mali podľa ankety takmer všetky podniky v krajine prístup na internet. Počítač najčastejšie využívali viacčlenné domácnosti s aspoň jedným nedospelým členom do 16 rokov. Zástupcovia približne 94 percent takýchto domácností uviedli, že vlastnia počítač.
Nákupy cez internet lákali v uplynulých mesiacoch viac mužov ako ženy. Tento spôsob nákupu využila najmä mladšia generácia od 25 do 34 rokov a vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Užívatelia počítačov mali záujem predovšetkým o odevy, tovar pre domácnosť a knihy. Prístup na internet malo začiatkom tohto roka takmer 98 percent podnikov.
"V styku s verejnými inštitúciami najčastejšie používali internet na získavanie formulárov (87 percent). Predaj tovarov a služieb cez internet v roku 2009 realizovalo 8,1 percenta podnikov," uviedol Štatistický úrad. Do prieskumu sa zapojili zástupcovia vyše 4500 domácností starší ako 16 rokov, anketári zbierali údaje v apríli a máji. Zástupcovia Štatistického úradu od marca do mája oslovili tiež 4395 podnikov.