BRATISLAVA - Najväčším problémom hlavného mesta je doprava. Autá pribúdajú, komunikácie sú priúzke. Mestskí radní plánujú investovať miliardy korún. Nový Čas prináša víziu, ako by mohla doprava v hlavnom meste vyzerať o 10 až 20 rokov!
,,Podľa mojich predstáv by Bratislava v roku 2025 mohla byť modernou metropolou, po ktorej by okolo pokojného historického jadra mohla premávať odhlučnená rýchla električka," hovorí námestník bratislavského primátora pre dopravu Karol Kolada. Podľa neho električky by v centre mesta mali jazdiť pod zemou. Jeho snom je, aby boli všetky autá zaparkované v podzemných garážach alebo na nadzemných udržiavaných parkoviskách. ,,Tí, ktorí by chceli cez Bratislavu prejsť, by už na diaľnici odbočili a z vonkajšieho okruhu by sa len pozerali na krásnu panorámu mesta, v ktorej by Dunaj križovalo šesť či sedem mostov," vysvetľuje námestník.
Najaktuálnejšou prioritou je podľa neho sprevádzkovanie Mosta Apollo, na budúci rok dostavba diaľničného úseku Einsteinova - Viedenská a v roku 2007 úseku Lamačská - Staré grunty s tunelom Sitiny. Naplánovaná je výstavba vnútorného okruhu cez Galvaniho ulicu do Rače.
Megastavbou však bude budovanie vonkajšieho mestského okruhu zo Stupavy popod Malé Karpaty poza letisko, ktorý za Slovnaftom preklenie Dunaj cez šiesty most a v Petržalke sa napojí na diaľnicu. S výstavbou by sa mohlo začať okolo roku 2010. Náklady sa odhadujú na 30 miliárd korún. "Pevne verím, že mesto a štát zbohatnú a do 20 rokov tieto stavby dobudujú," dodáva Kolada. Dostavbou vonkajšieho okruhu by v Bratislave skončili nepríjemné zápchy a pravidelné dopravné kolapsy.