Iveta Radičová (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Výskum verejnej mienky, ktorý v prvej polovici júla urobila agentúra Focus, ukázal, že súčasná opozičná strana Smer-SD Roberta Fica by vo voľbách, ak by sa konali začiatkom júla, získala 42 percent hlasov voličov.
Oproti júnovým volebným výsledkom si tak polepšila o viac ako 7,2 percenta. Naopak, súčasná vládna koaličná strana SDKÚ-DS v prieskume medzi voličmi o čosi klesla, z volebného výsledku 15,42 na 14,7 percenta. "Výskumy verejnej mienky dlhodobo pred voľbami ukazovali niečo úplne iné, ako bola realita. Pre mňa dnes platí realita volieb. A čo sa týka podpory strany Smer, ja som sa vyjadrila hneď po voľbách – víťaz ako politická strana je strana Smer, a ja to viem. Ale nestačí byť víťazom, musíte mať väčšinu v parlamente, a samostatná strana Smer tú väčšinu nemá. Takže aj strana Smer by mala rešpektovať, že tú parlamentnú väčšinu majú stredopravicové strany," komentovala prieskum premiérka Iveta Radičová (SDKÚ-DS).
Radičová zareagovala aj na bilbordy, ktoré sa začiatkom júla objavili na uliciach miest. Na plagáte bola mapa, na ktorej sú všetky okresy červené, okrem modrej Bratislavy a Senca a oranžového juhu, a slogan "Bude nám vládnuť arogantná Bratislava?!" a podpis "nespokojní (občania)". Podľa medializovaných informácií meno zadávateľa reklamy odmietla bilbordová agentúra Akzent media prezradiť. K autorstvu sa nehlásil Smer ani SNS. "Tá červená mapa Slovenska...veď to nie je pravda. Keď spočítate stredopravicové strany, tak tá mapa vyzerá úplne inak. To takto pôsobí len preto, že je to strana Smer verzus jedna politická strana na stredopravom spektre. To je lživá, klamlivá mapa. Slovensko už dávno nie je červené, od novembra 1989," skonštatovala Radičová.
Radičová zareagovala aj na bilbordy, ktoré sa začiatkom júla objavili na uliciach miest. Na plagáte bola mapa, na ktorej sú všetky okresy červené, okrem modrej Bratislavy a Senca a oranžového juhu, a slogan "Bude nám vládnuť arogantná Bratislava?!" a podpis "nespokojní (občania)". Podľa medializovaných informácií meno zadávateľa reklamy odmietla bilbordová agentúra Akzent media prezradiť. K autorstvu sa nehlásil Smer ani SNS. "Tá červená mapa Slovenska...veď to nie je pravda. Keď spočítate stredopravicové strany, tak tá mapa vyzerá úplne inak. To takto pôsobí len preto, že je to strana Smer verzus jedna politická strana na stredopravom spektre. To je lživá, klamlivá mapa. Slovensko už dávno nie je červené, od novembra 1989," skonštatovala Radičová.