Ilustračné foto
PREŠOV - Cesta medzi Bratislavou a Košicami by mala motoristom trvať kratšie, na východnom Slovensku dnes otvorili tri nové úseky diaľnice D1. Dĺžka úsekov Jablonov-Studenec, Studenec-Beharovce a Svinia-Prešov dokopy dosahuje približne 16 kilometrov.
ČTK to potvrdil Anton Oberhauser zo spoločnosti Communication House. Nové časti diaľnice otvorili pred sobotňajšími voľbami do parlamentu. Úsek medzi Jablonovom a Studencom motoristom zatiaľ poslúži v polovičnom profile.
Diaľnica medzi Sviniou a Prešovom, ktorá meria takmer osem kilometrov, by mala odbremeniť nebezpečnú cestu pri Malom Šariši a Župčanoch. Podľa polície sa v rokoch 2004 až 2009 stalo na tejto ceste 218 nehôd, pri ktorých zomrelo deväť ľudí. Úsek medzi Jablonovom a Studencom má vyše päť kilometrov, diaľnica Studenec-Beharovce je dlhá približne tri kilometre.
Zástupcovia štátu v uplynulých dňoch otvorili aj diaľničnú estakádu ponad Považskú Bystricu, proti ktorej v minulosti namietala časť obyvateľov mesta. Obávala sa zvýšeného hluku alebo poklesu cien nehnuteľností v blízkosti diaľnice.
Po spustení estakády začiatkom júna diaľnica súvisle spojila Žilinu s Bratislavou. Diaľnica by postupne mala zlepšiť tiež dopravu medzi Žilinou a východným Slovenskom, výstavbu viacerých úsekov však komplikujú problémy s financovaním.
Diaľnica medzi Sviniou a Prešovom, ktorá meria takmer osem kilometrov, by mala odbremeniť nebezpečnú cestu pri Malom Šariši a Župčanoch. Podľa polície sa v rokoch 2004 až 2009 stalo na tejto ceste 218 nehôd, pri ktorých zomrelo deväť ľudí. Úsek medzi Jablonovom a Studencom má vyše päť kilometrov, diaľnica Studenec-Beharovce je dlhá približne tri kilometre.
Zástupcovia štátu v uplynulých dňoch otvorili aj diaľničnú estakádu ponad Považskú Bystricu, proti ktorej v minulosti namietala časť obyvateľov mesta. Obávala sa zvýšeného hluku alebo poklesu cien nehnuteľností v blízkosti diaľnice.
Po spustení estakády začiatkom júna diaľnica súvisle spojila Žilinu s Bratislavou. Diaľnica by postupne mala zlepšiť tiež dopravu medzi Žilinou a východným Slovenskom, výstavbu viacerých úsekov však komplikujú problémy s financovaním.