BRATISLAVA - Na ploche v okolí Macharovej ulice blízko Šrobárovho námestia v bratislavskej Petržalke by predsa len mohlo byť parkovisko pre odtiahnuté autá z Petržalky a Starého Mesta. S plánom spoločnosti Car Towing, a.s. súhlasia aj niektorí občania z okolia, spoločnosť pritom akceptuje ich podmienky aj samosprávy.
Dnes to uviedol hovorca mestskej časti Ľubomír Andrassy. Samospráva pritom požaduje, aby investor vybudoval novú prístupovú komunikáciu do šiestich mesiacov od podpísania zmluvy a vyčlenil minimálne 25 parkovacích miest pre bezplatné parkovanie občanov. Po skončení nájmu nebude mať spoločnosť žiadne finančné nároky a parkovisko by malo prejsť bezodplatne do majetku mestskej časti. Parkovisko by okrem toho malo byť strážené. Investor podľa Andrassyho zároveň prisľúbil, že zveľadí okolie areálu vysadením stromov.
"Občania zároveň navrhujú, aby 50 percent z príjmov za prenájom použilo na vybudovanie parkovacích miest v okolí," doplnil Andrassy. Mestská časť sa totiž už dlhší čas borí s nedostatkom miest na parkovanie. Občanom je k dispozícii okolo 18-tisíc miest, mestská časť by ich však potrebovala okolo 60-tisíc. Plocha bola v minulosti pôvodne prenajatá na vybudovanie hokejbalového ihriska. Pre neplatenie nájomného však bola nájomná zmluva v roku 2007 vypovedaná.
Plocha bola dlho neudržiavaná, návrhy na vybudovanie bytových domov vedenie mestskej časti rázne odmietlo. Pri minuloročnej verejnej diskusii o parkovaní občania o vybudovanie verejného parkoviska záujem neprejavili. Betónová plocha s množstvom pneumatík zostala naďalej neupravená a neosvetlená.
Často ju využívali napríklad autoškoly pri precvičovaní parkovania. Minulý rok však prišiel investor s návrhom vybudovať tu dočasné parkovisko pre odtiahnuté vozidlá. Parkovisko aj pre autobusy a nákladné autá neprichádzalo podľa vedenia mestskej časti do úvahy, starosta nakoniec súhlasil s parkoviskom pre osobné autá a nájomnú zmluvu na pozemok podpísal. Investor tu chcel podnikať päť rokov, potom by sa celá plocha mala vrátila mestskej časti.
Celkové náklady päťročného projektu investora sú okolo 150-tisíc eur. Návrh na vybudovanie parkoviska pre odtiahnuté vozidlá sa stala témou niekoľkých verejných diskusií, dostala sa aj na miestne zastupiteľstvo. Poslanci istý čas navrhovali aj vypovedanie zmluvy, keďže chcel, aby tam verejné osvetlené parkovisko na vlastné náklady postavila mestská časť.
Podmienkou na vypovedanie zmluvy bol aj investičný zámer samosprávy. Spoločnosť by však výpoveď neakceptovala, lebo zatiaľ mestská časť žiadne stavebné práce na danej ploche nevykonala. Okrem toho by si spoločnosť nárokovala na finančné odškodnenie za práce, ktoré tam už vykonala.