Ilustračné Foto
BRATISLAVA - Bratislavskú časť Devínska Nová Ves by mal s rakúskym Schlosshofom po dlhých desaťročiach opäť spojiť most. Slúžiť bude najmä cyklistom a peším turistom.
Zámer vybudovať ho do leta 2011 dnes predstavil župan bratislavského kraja Pavol Frešo. Stavba, ktorú by malo financovať Slovensko, Rakúsko i EÚ, vyjde na 5,75 milióna eur.
"Je to jednak naša historická povinnosť. Od pádu železnej opony na tejto rieke nebol postavený žiaden most," poznamenal Frešo. Zároveň tak podľa neho vznikne zaujímavá turistická lokalita hlavne pre bicyklistov. "Sľubujeme si od toho rozvoj miestneho turizmu," dodal.
Bratislavský kraj plánuje vybudovať cyklotrasu na slovenskej strane medzi časťou Bratislavy Karlova Ves a Devínom. Mala by smerovať cez ostrov Sihoť, ktorý je však ako zásobáreň vody chráneným územím. Cyklotrasu tak bude musieť povoliť Bratislavská vodárenská spoločnosť.
Na zámere spojiť Devínsku Novú Ves a Schlosshof sa Frešo dohodol s predsedom vlády Dolného Rakúska Erwinom Pröllom v marci. Stavať by mali začať v lete, na čo sumou 2,57 milióna eur prispeje Dolné Rakúsko a 3,18 milióna eur Slovensko s podporou EÚ. Lávka bude dlhá 524 metrov, široká štyri metre a okrem turistov bude slúžiť aj záchranárom. Meno pre most vyberie verejnosť.
Podľa informácií z Bratislavského samosprávneho kraja bolo ešte za Rakúsko-Uhorska na rieke Morava 24 mostov. Počas komunizmu neostal ani jeden. Most bol aj na mieste, kde má stáť nová lávka. Svedčia o tom zvyšky kamenných pilierov. Napríklad v roku 1771 tam dala most vybudovať Mária Terézia, koncom druhej svetovej vojny ho zase zničili ustupujúce nemecké vojská.
Mosty zničili boje i ľadové kryhy. Po páde komunizmu postavili len most medzi Moravským Svätým Jánom a Hohenau. Je však desiatky kilometrov vzdialený od lokality, kde bude stáť nová lávka.
"Je to jednak naša historická povinnosť. Od pádu železnej opony na tejto rieke nebol postavený žiaden most," poznamenal Frešo. Zároveň tak podľa neho vznikne zaujímavá turistická lokalita hlavne pre bicyklistov. "Sľubujeme si od toho rozvoj miestneho turizmu," dodal.
Bratislavský kraj plánuje vybudovať cyklotrasu na slovenskej strane medzi časťou Bratislavy Karlova Ves a Devínom. Mala by smerovať cez ostrov Sihoť, ktorý je však ako zásobáreň vody chráneným územím. Cyklotrasu tak bude musieť povoliť Bratislavská vodárenská spoločnosť.
Na zámere spojiť Devínsku Novú Ves a Schlosshof sa Frešo dohodol s predsedom vlády Dolného Rakúska Erwinom Pröllom v marci. Stavať by mali začať v lete, na čo sumou 2,57 milióna eur prispeje Dolné Rakúsko a 3,18 milióna eur Slovensko s podporou EÚ. Lávka bude dlhá 524 metrov, široká štyri metre a okrem turistov bude slúžiť aj záchranárom. Meno pre most vyberie verejnosť.
Podľa informácií z Bratislavského samosprávneho kraja bolo ešte za Rakúsko-Uhorska na rieke Morava 24 mostov. Počas komunizmu neostal ani jeden. Most bol aj na mieste, kde má stáť nová lávka. Svedčia o tom zvyšky kamenných pilierov. Napríklad v roku 1771 tam dala most vybudovať Mária Terézia, koncom druhej svetovej vojny ho zase zničili ustupujúce nemecké vojská.
Mosty zničili boje i ľadové kryhy. Po páde komunizmu postavili len most medzi Moravským Svätým Jánom a Hohenau. Je však desiatky kilometrov vzdialený od lokality, kde bude stáť nová lávka.