Ilustračné Foto
BRATISLAVA - Štát vybral v prvom štvrťroku na elektronickom mýte 26 miliónov eur, čo bolo menej ako sa čakalo. Vláda pôvodne predpokladala, že od vodičov nákladných vozidiel a autobusov zinkasuje v tomto období za jazdu po vybraných spoplatnených cestách 37 miliónov eur. Informovali o tom dnes Hospodárske noviny.
Pod nižšie príjmy sa podľa denníka podpísalo dočasné pozastavenie výberu mýta na cestách prvej triedy, pokles prepravy pre krízu či obchádzanie slovenských ciest cez susedné krajiny. Ministerstvo dopravy, Národná diaľničná spoločnosť ani prevádzkovateľ systému SkyToll výsledky za prvý kvartál bližšie nekomentovali. SkyToll však tvrdí, že výpadok by sa mal čiastočne dobehnúť. "Výška výberu mýta má stále stúpajúcu tendenciu," uviedla mediálna zástupkyňa spoločnosti Lenka Lendacká.
Poplatky za jazdu po diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách 1. triedy musia elektronicky platiť vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Mýto zaviedlo Slovensko od januára, celkovo by mal nový spôsob spoplatnenia jazdy po vybraných komunikáciách v tomto roku priniesť okolo 160 miliónov eur.
Spustenie mýta vyvolalo začiatkom roka protesty dopravcov, ktorí kritizovali nedostatky systému. Štát následne zhruba na jeden a pol mesiaca pozastavil výber mýta na cestách prvej triedy, ktoré tvoria väčšinu spoplatnených ciest.
Poplatky za jazdu po diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách 1. triedy musia elektronicky platiť vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Mýto zaviedlo Slovensko od januára, celkovo by mal nový spôsob spoplatnenia jazdy po vybraných komunikáciách v tomto roku priniesť okolo 160 miliónov eur.
Spustenie mýta vyvolalo začiatkom roka protesty dopravcov, ktorí kritizovali nedostatky systému. Štát následne zhruba na jeden a pol mesiaca pozastavil výber mýta na cestách prvej triedy, ktoré tvoria väčšinu spoplatnených ciest.